Egyre népszerűbbek az online kuponok
Óriási ugrás tapasztalható a kuponhasználat terén az Egyesült Államokban. Míg 2008-ban 2,6 milliárd kupont váltottak be, addig ez a szám 2009-re 3,3 milliárdra nőtt. Ilyen mérvű növekedés nem volt tapasztalható az elmúlt 17 év során.
Amerikában 367 milliárd USD értékben bocsátottak ki kupont, egy bón átlagos névértéke 1,44 USD, ami az elmúlt három évtized legmagasabb értéke. Egy 2009-es amerikai felmérés szerint az Egyesül Államokban az internetezők 62 %-a keresi az online kuponokat, s nagyságrendileg minden tizedik vevő csak azután vásárol, hogy előtte már szétnézett a kupongyűjtő oldalakon.
Ez a tendencia nem csak az USA-ban, hanem világszerte megfigyelhető, hiszen az emberek keresik a lehetőségeket, hogy takarékoskodjanak.
Az online kuponok dramatikus növekedése nem csak a recessziónak köszönhető, hanem a vásárló központú website-ok növekedésének is, ahonnan könnyen le lehet tölteni a kuponokat. Hazánkban is egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek azok a weboldalak, ahol online letölthető, kedvezményes vásárlásra jogosító bónok találhatók.
"Hazánkban, bár a kisebb lakosság miatt értelemszerűen szerényebb mértékben, de egyértelműen megfigyelhető az internetes kuponok növekvő népszerűsége. Online kupongyűjtő oldalunk, a Napiakciok.hu 2008 decemberében indította az első kampányát, amelynek során 5 ezer kupont nyomtattak ki a felhasználók. Míg az első akcióban csupán két bevásárlóközpont és annak üzletei vettek részt, addig a 2009 márciusában tartott tavaszi akcióban már öt bevásárlóközpont boltjaiban lehetett beváltani a bónokat, és 20 ezer kupont nyomtattak ki. A legutóbbi, iskolakezdési kampányunkban pedig ez a szám meghaladta a 30 ezret” – idézi a tozsedeforum.hu Besenyei Kálmánt, a Napiakciok.hu szakértője.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Revolut: helyi fiók és magyar vezető a láthatáron
A Revolut a „nagyon közeli jövőben” magyarországi fióktelep nyitását és…
Tovább olvasom >Egy self-made sztár kedvence – Ilyen lesz Dzsúdló Mekis menüje
A McDonald’s a hírességek kedvenc Mekis rendeléseit felsorakoztató kampányának legújabb…
Tovább olvasom >