Egyre népszerűbbek a külföldi webshopok
A friss kutatási adatok szerint egyre jobban kedvelik a magyar vásárlók a külföldi székhelyű webshopokat – olvasható a portfolio.hu-n. Aki itthon rendszeresen vásárol a neten, az könnyen nyit a nemzetközi netes boltok felé is. A hazai online üzletek pedig intenzívebben kimerészkednek a nemzetközi vizekre.
1,7 millió magyar vásárol rendszeresen külföldről az interneten, elkezdtünk nagy volumenben külföldről rendelni, a tavalyi évhez képest a növekedés volumene 13 százalékos – mondta el Kis Gergely, az eNet szakértője az Internet Hungary 2016 konferencián. A szakember hozzátette: aki Magyarországon rendszeresen vásárol webshopban, az külföldről is egyre bátrabban, rendszeresen rendel a neten.
A vásárlás iránya fordítva is működik: a magyar székhelyű webáruházak 35 százalékának voltak külföldről érkező megrendelései 2015-ben. A növekedés okai között az euró/forint árfolyamot említhetjük, de a határon túli magyarok is célcsoportot jelentenek. Számukra ugyanis fontos szempont az, hogy anyanyelvükön használhatják a webshopokat.
Kis Gergely szerint a környező országok fókuszt jelenthetnek értékesítési szempontból a magyar webshopoknak. A magyarországi központtal működő webáruházak 28 százaléka gondolkodik nemzetközi terjeszkedésben.
A hazai online kiskereskedelem elmúlt hónapjait meghatározza, hogy elképesztő intenzitással léptek be nagy ruhaipari cégek a piacra, de a (szórakoztató) elektronika-szegmens is látványosan növekszik. A netes vásárlások aránya a hagyományos vásárlásokhoz képest még mindig nem túl magas, de például a műszaki cikk szegmensben 20 százalék felett van a teljes online részesedés.
Az eNet szakértője úgy látja, arra lehet számítani, hogy további nagy nemzetközi cégek fognak magyar webshopot nyitni, a nagy magyar szereplők pedig egyre inkább külföldön terjeszkednek majd.
Kiemelte: az FMCG szegmensben az Auchan, a Spar és az Amazon magyar webshopja fejlesztési fázisban van. A nemzetközi szinten is meghatározó, Magyarországon pedig az eMag-ot is működtető Allegro-csoport felvásárlása pedig a következő hónapok legfontosabb fejleménye lehet. Erre két nagy esélyest látni: az E-bay és az Ali Express lehet a befutó, ez pedig azt jelenti, hogy a következő években ezek az óriásszereplők is megjelenhetnek Magyarországon. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
2022-ben is az Euronics lett a legnagyobb 100%-ban magyar tulajdonú online kereskedő
Közzétette a Magyarországon működő legnagyobb forgalmú online kereskedők friss ranglistáját…
Tovább olvasom >Nagyot nőtt a kifli.hu
A kifli.hu online élelmiszerkereskedő bevétele erőteljesen bővült egy év alatt,…
Tovább olvasom >Az e-kereskedelmet is átalakította a visszafogott lakossági fogyasztás
Az infláció, a megélhetési költségek emelkedése miatti anyagi bizonytalanság, valamint…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Októberben 2 százalékra gyorsult az eurózóna inflációja
Éves szinten 2 százalékra gyorsult a fogyasztói áremelkedés az euróövezetben…
Tovább olvasom >KSH: augusztusban 443 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
Augusztusban a kivitel volumene 5,6, a behozatalé 4,5 százalékkal csökkent…
Tovább olvasom >