Egyre népszerűbbek a gyümölcsös alkoholos italok
A fiatalok többsége szeret kísérletezni, amikor az italrendelésre kerül a sor egy buli alkalmával. A Buli GPS elnevezésű friss kutatásból1 kiderül, hogy a hazai fiatalok egyre tudatosabban döntik el, hogy hol és mit kortyolva töltik el szabadidejüket.
Nem meglepő, hogy a húszas és harmincas éveik elején járó fiatalok főleg bulikon és koncerteken fogyasztanak alkoholt, otthon csak minden ötödik válaszadó iszik rendszeresen – derül ki a decemberben, több mint 3200 fő bevonásával készített Buli GPS felmérésből, amely a Somersby közösségi oldalán futott. Egyértelmű trendként megállapítható, hogy ez a generáció tudatosan dönt egy-egy szórakozóhely mellett, hiszen a kérdőívet kitöltők 55%-a az adott hely hangulatát jelölte meg elsőszámú szempontnak. Minél fiatalabb valaki, annál fontosabb, hogy a haverok is kedvelik-e az adott vendéglátóhelyet, illetve hogy milyen zenére bulizhatnak.
Az italválasztást nemcsak a helyszín, hanem az ízlés és az éppen aktuális hangulat is befolyásolja. A válaszokból kiderül, hogy viszonylag kevesen (14%) vannak azok, akik elsősorban a környezetükre hagyatkozva rendelnek alkoholt. Kétszer ekkora (29%) a konzervatívok tábora: ők szeretik mindig ugyanazt inni a bulikon, általában sört vagy bort. Legtöbben (56%) pedig a kísérletezők vannak, akik szívesen és rendszeresen próbálnak ki új ízeket.
Az ízvilág területén a válaszadók közel kétharmada a lágyabb, gyümölcsösebb ízeket részesíti előnyben. Nem csupán a házon kívüli, hanem az otthoni alkoholfogyasztás során is egyre inkább jellemző ez a tendencia. A hazánkba tavaly berobbant – és erős rajongótáborral rendelkező – cider kategóriát is egyre többen választják. Az újdonságra nyitott, és a cidert ismerő válaszadók fele választja ezt a leggyakrabban, ha otthon szeretne meginni valamit. Minden negyedik ember dönt valamilyen bor mellett, illetve minden hatodik bont sört az otthonában. A legkisebb tábort (8%) azok alkotják, akik főleg töményebb italokat választanak házibulizáshoz.
Csomagolás terén hasonló álláspontot képviselnek a válaszadók. Több mint 70% feletti azok aránya, akiknek fontos, hogy egyedi és a tartalommal összhangban lévő üveget tartsanak a kezükben.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >