Egyre népszerűbbek a gyümölcsös alkoholos italok
A fiatalok többsége szeret kísérletezni, amikor az italrendelésre kerül a sor egy buli alkalmával. A Buli GPS elnevezésű friss kutatásból1 kiderül, hogy a hazai fiatalok egyre tudatosabban döntik el, hogy hol és mit kortyolva töltik el szabadidejüket.
Nem meglepő, hogy a húszas és harmincas éveik elején járó fiatalok főleg bulikon és koncerteken fogyasztanak alkoholt, otthon csak minden ötödik válaszadó iszik rendszeresen – derül ki a decemberben, több mint 3200 fő bevonásával készített Buli GPS felmérésből, amely a Somersby közösségi oldalán futott. Egyértelmű trendként megállapítható, hogy ez a generáció tudatosan dönt egy-egy szórakozóhely mellett, hiszen a kérdőívet kitöltők 55%-a az adott hely hangulatát jelölte meg elsőszámú szempontnak. Minél fiatalabb valaki, annál fontosabb, hogy a haverok is kedvelik-e az adott vendéglátóhelyet, illetve hogy milyen zenére bulizhatnak.
Az italválasztást nemcsak a helyszín, hanem az ízlés és az éppen aktuális hangulat is befolyásolja. A válaszokból kiderül, hogy viszonylag kevesen (14%) vannak azok, akik elsősorban a környezetükre hagyatkozva rendelnek alkoholt. Kétszer ekkora (29%) a konzervatívok tábora: ők szeretik mindig ugyanazt inni a bulikon, általában sört vagy bort. Legtöbben (56%) pedig a kísérletezők vannak, akik szívesen és rendszeresen próbálnak ki új ízeket.
Az ízvilág területén a válaszadók közel kétharmada a lágyabb, gyümölcsösebb ízeket részesíti előnyben. Nem csupán a házon kívüli, hanem az otthoni alkoholfogyasztás során is egyre inkább jellemző ez a tendencia. A hazánkba tavaly berobbant – és erős rajongótáborral rendelkező – cider kategóriát is egyre többen választják. Az újdonságra nyitott, és a cidert ismerő válaszadók fele választja ezt a leggyakrabban, ha otthon szeretne meginni valamit. Minden negyedik ember dönt valamilyen bor mellett, illetve minden hatodik bont sört az otthonában. A legkisebb tábort (8%) azok alkotják, akik főleg töményebb italokat választanak házibulizáshoz.
Csomagolás terén hasonló álláspontot képviselnek a válaszadók. Több mint 70% feletti azok aránya, akiknek fontos, hogy egyedi és a tartalommal összhangban lévő üveget tartsanak a kezükben.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >