Egyre népszerűbbek a bőrkímélő mosogatószerek

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 05. 21. 08:00

Egy átlagos magyar háztartás éves szinten mintegy 4,4 liter kézi mosogatószert vásárol, amely mennyiség legintenzívebb felhasználói a háztartást vezető nők – derül ki a GfK Hungária ConsumerScan adataiból.A GfK Hungária étkezési szokások felmérésének adatai szerint Magyarországon közel minden második megkérdezett (48 százalék) napi rendszerességgel mosogat – egy héten átlagosan 4 alkalommal foglalatoskodnak a válaszadók az edények tisztogatásával. Talán nem meglepő, hogy e tevékenység főként a hölgyekre jellemző: körükben 81 százalékot ér el a saját bevallásuk szerint napi vagy közel napi rendszerességgel mosogatók aránya, szemben a férfiak körében mért 13 százalékkal.
Ezt tükrözik a háztartások privát fogyasztását monitorozó ConsumerScan információk is, amelyek szerint egy átlagos magyar háztartás körülbelül 4,4 liter kézi mosogatószert vásárol egy év alatt. Az átlagosnál intenzívebb kézimosogatószer-vásárlók a 29 év alatti, vagy 50–59 éves háziasszony vezette háztartások, a legalább háromfős háztartások, a gyerekes családok, a falvakban élők, az északnyugati régióban élők és a legalább közepes jövedelműek. Kézi mosogatószerekből viszont tavaly 8 százalékkal kevesebbet vásároltak a fogyasztók, mint 2006-ban – e csökkenés főként a vásárlási alkalmak ritkulásából adódott.
A speciális igényekre kifejlesztett különböző mosogatószer-változatok közül a bőrt kímélő termékek egyre népszerűbbek: mennyiségi piacrészük a tavalyi évben a 2006. évben mért 19 százalékról 23 százalékra nőtt.
A vásárlási csatornák közül továbbra is a hipermarketeké a vezető szerep, amelyhez 2007-ben csaknem felzárkóztak a diszkontok is. Csökkent ugyanakkor a kis boltok piacrésze: míg 2006-ban a független és láncba szerveződött kis boltok az együttes volumenből 32 százalékkal részesedtek, addig 2007-ben 29 százalékra mérséklődött a részesedésük.

Kapcsolódó cikkeink