Magazin: Egyre népszerűbbek a bio-kozmetikumok
Dinamikusan növekszik a magyar dekorkozmetikai és parfümpiac, két számjegyű növekedést is tapasztalt egy-egy forgalmazócég. A gyártók szerint ez a piaci szegmens is árérzékeny, és így az akcióknak nagy a szerepük. Közöttük is megjelentek a natúrkozmetikumok, bioparfümök.
Óvatosan optimisták a dekorkozmetikai piac szereplői, akik szerint a kereskedőkkel összefogva kellene megtanítani a vásárlókat a dekorkozmetikai termékek stílusos használatára.
Minőségen van a hangsúly
– Kétszámjegyű növekedés tapasztalható a dekorkozmetikai piacon, volumenben és értékben egyaránt, aminek nagyon örvendünk – ismerteti Lakatos Beáta, a Coty Hungary Kft. country menedzsere.
Elmondása szerint a magyar dekorkozmetikai piac az egyik legkisebb Közép-Kelet-Európában, és mint ilyen, nehéz helyzet elé állítja a minőségi smink használatának elterjesztésére elköteleződött cégeket. A trend pozitív, ám szerinte sajnos az átlagár növekedése ellenére sem biztosítja, hogy minden kategóriában a minőségi termékek felé menjen el a piac. Erre még várni kell.
Vannak kategóriák, ahol a váltás jelentős.
– A körömszegmensben a jó minőségű körömlakk mellett a gél és gél hatású körömlakkok az a kategória, mely esetében bizonyított: ha a termék megfelel a fogyasztók minőségi és életvitelt segítő elvárásának, akkor nő az átlagköltés. A jó minőséget hajlandóak megfizetni az emberek – véli Lakatos Beáta.
Szerinte a piac árérzékenysége ettől még nem változott meg, hiszen a teljes fogyasztásból még mindig igen csekély költés megy erre a kategóriára. Összességében az 1000 forint körüli átlagár az a határ, melyet a fogyasztók hajlandók (minden kategóriát figyelembe véve) egy-egy termékre költeni. Azonban ezen az áron igen nehéz megfelelő minőségi terméket forgalmazni hosszú távon. Ezért az akcióknak, mint mindenütt, ebben a kategóriában is nagy a térnyerése.
Körmükre néznek
Lakatos Beáta tájékoztatása szerint a széles spektrumú dekorkozmetikai piacon nincs könnyű helyzetben az ember, amikor húzótermékeket próbál kiemelni. A szempillaspirálok, szemceruzák, a megfelelő bőrtípusokra építő és ezek elvárásainak maximálisan megfelelni szándékozó alapozók minden esetben a fókuszkategóriák között vannak. Zömében mindenki ezekre a kategóriákra koncentrál, amikor hirdeti a márkáit.
Jelenleg a körömszegmens mutat a trendektől eltérést: itt a volumencsökkenést az átlagárak emelkedése tudta kompenzálni, és az egyik legerőteljesebben növekvő kategóriává tette. A Coty Hungary Kft.-nél azt a következtetést vonták le ezekből az adatokból, hogy a magyar vásárló igen tudatosan megválasztja, hogy milyen az a minőség, amiért hajlandó az átlagár többszörösét is megfizetni.
Lakatos Beáta szerint örömteli változás ez, mert céljuk a minőségi smink használatának elterjesztése úgy, hogy az lehetőleg ne jelentsen megterhelő kiadást egy családi költségvetésben.
A speciális körömlakkok mellett a rúzs és a szájkontúrceruzák is tudtak növekedni értékben. A szájkategórián belül a szájfény részaránya ugyan jelentős, de az elmúlt időszakban csökkenést mutatott, talán azért is, mert a mai trendek szerint az erőteljesebb szájszínezésre került a hangsúly.
A stílusos használat megteremtése a cél
A magyar piacon sok márkával és árszegmensben jelen lévő Coty Hungary Kft. az új termékek bevezetését a régióval harmonizáltan kezdi el. Figyel a márkák közötti bevezetési és megújulási stratégiák összeegyeztetésére, miközben a fogyasztói igények alakulására is összpontosít. Minden árszegmensben és minden kategóriában lesznek új termékei. Minden új termékük – akár szem-, akár arc-, száj-, vagy körömkategóriáról beszélünk – hozzáadott értéket képvisel, miközben a megfelelő trendi színösszeállításokat is nyomon követi.
A tévékampányok jelentősége ebben a kategóriában továbbra sem csökken, azonban a Coty igyekszik az internet biztosította lehetőségeket is majdnem minden márka esetében kihasználni. A cégnél azt tartják hatásosnak, ha a tájékoztatáshoz és kommunikációhoz minden létező csatornát fel tudnak használni. Továbbá partnereik fejlett marketingkommunikációs eszközei is segítenek abban, hogy megjeleníthessék a legújabb termékeiket.
Lakatos Beáta szerint a legjobb az lenne, ha a kereskedőkkel közösen össze tudnák állítani a dekorkozmetika stílusos használatának ábécéjét. Ez az általános eszköz az állandó trendszínváltozásokat is figyelembe véve adna segítséget minden korosztálynak a megfelelő smink használatához.
– Ezzel közösen járulhatnánk hozzá a magyar dekorkozmetikai piac megfelelő növeléséhez, ami azt is jelenthetné, hogy a mainál sokkal többen tudnák élvezni a vonzó és ápolt külső biztosította pozitív életérzést, minőségi eszközökkel és a saját költési lehetőségeiket is ezzel összhangba hozva – indokolja az elképzelést a country manager. – Reméljük, hogy az alacsony, közép- és magas árfekvésű kozmetikai termékek egészséges egyensúlya fennmarad, sőt hosszú távon a költési struktúra is lehetővé teszi a minőség elterjedését. Ez lehet a záloga egy folyamatosan növekvő dekorkozmetikai piac létrejöttének, ahol szállító és kereskedő is megelégedettséggel járulhat hozzá ennek az igen nehéz, de szépségekkel teli piac megfelelő összetételben való elterjesztéséhez.
Biosmink, bioparfüm
– A hölgyek napjainkban egyre inkább előnyben részesítik a természetes hatóanyagokat, bőrbarát termékeket – mondja Marinova Annamária, a Presto-Pilot Kft. fogyasztóimarketing-vezetője. –Ennek oka, hogy egyre több ember bőre válik érzékennyé a hagyományos kozmetikumokkal szemben, esetleg allergiásak bizonyos összetevőkre. Szerencsére már a dekorkozmetikumok világában is akadnak megoldást nyújtó sminktermékek. Ilyen a natúrkozmetikumok körébe tartozó natúrsmink, mely már itthon is elérhető. Natúrsminknek sokszor a természetes színeket felvonultató sminket nevezzük, mely éppenséggel a 2014-es aktuális natúr színeket felvonultató trendekkel is keverhető. Pontosabb ebben az esetben a biosmink megnevezés, hiszen a nevében is utal a bio összetevők használatára.
Marinova Annamária szerint azért jó biosminket használni, mert az nem tartalmaz bőrre ártalmas kőolajszármazékokat, szilikont, parabéneket, meghagyja a bőr természetes lélegzését a sminken keresztül is. A tartós és ragyogó színeket természetes eredetű ásványi színező pigmentek adják, melyeket ápoló gyógynövények, értékes ápolóolajok támogatnak.
Az őszi újdonságok közül a marketingvezető az Annemarie Börlind biosminkcsaládot emelte ki, mely a luxuskategóriát kedvelő hölgyeknek kedvez mind elegáns formatervezésével, mind pedig pazar összetételével.
A Sante biosmink egyértelműen a fiatalabb korosztályt célozza divatos színeivel, formáival a közép-árkategóriában. Bőrgyógyászatilag sikeresen teszteltek, ami különösen fontos a szemre kerülő termékek esetében. Mindkét márka a Müller Drogériákban immár nagy hagyományokkal rendelkező natúrkozmetikai sarkok állandó szereplője.
Tudományosan megkomponált parfümök
Marinova Annamária tájékoztatása szerint a parfümök világában is megjelent a natúr trend. Egy francia cég kezdett néhány éve olyan termékfejlesztésbe, melynek során kizárólag természetes összetevőket használnak fel egy parfümkompozíció összeállításában. Az Acorelle parfümök 100 százalékban természetesek, bioalkohol, biovirágvíz és illóolajok felhasználásával készülnek. Nem tartalmaznak parabéneket, a hagyományos parfümökben jelen lévő ftalátokat (ezek az anyagok a légzés során juthatnak a szervezetbe, a hormonrendszerbe beavatkozva korai pubertást, férfiaknál terméketlenséget okoznak, a placentán áthatolva a magzatra is káros hatást gyakorolnak), biológiailag felhalmozódó anyagokat, kémiai fixálókat, allergizáló nitro-pézsma vegyületeket, állati összetevőket.
Az Acorelle parfümök előállításánál az új keletű tudomány, az olfaktoterápia vívmányait használják fel, mely a szagláson keresztül az érzelmekre hat, és alkalmas kisebb érzelmi zavarok helyreállítására. Az Acorelle cég jelenleg 8 natúrparfümmel és 6 natúr eau fraiche-el van jelen a magyar piacon.
Vass E
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >Felkészülten keresik a legjobb akciókat a vásárlók – EY karácsonyi felmérés
A vásárlók többsége kifejezetten keresi és várja az ünnepi leárazásokat…
Tovább olvasom >Áttörést ért el a DairyX a tejmentes kazein előállításával
Jelentős előrelépést tett az izraeli DairyX Foods start-up a tejmentes…
Tovább olvasom >