Egyre népszerűbb az alkoholmentes sör Németországban
Növekszik az alkoholmentes sör kedveltsége Németországban: az országban 2023-ban közel 556 millió litert állítottak elő mintegy 548 millió euró értékben. A szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) szerint a termelés volumene az elmúlt tíz évben több mint kétszeresére nőtt.
Az elmúlt tíz évben az alkoholmentes sör gyártása 109%-kal bővült a Destatis szerint Németországban: míg 2013-ban csak alig 267 millió litert állítottak elő, addig 2023-ra ez a szám megközelítőleg 556 millió literre emelkedett.
E tendencia ellenére Németországban még mindig lényegesen több alkoholos sört gyártanak. A termelés 2023-ban mintegy 7,2 milliárd liter, a piaci érték pedig megközelítőleg 6,4 milliárd euró volt. A 2013-as évhez képest azonban, amikor a termelés volumene nem érte el a 8,4 milliárd litert, ez 14%-os csökkenést jelent.
Az alkoholmentes sör kategóriába a legfeljebb 0,5 százalékos alkoholtartalmú sörök mellett az alkoholmentes sörös italok, például a Radlerek is beletartoznak. Ezek gyártása az elmúlt tíz évben szintén nőtt: a 2013-as valamivel kevesebb mint 328 millió literről 2023-ban mintegy 363 millió literre, ami 11%-os emelkedésnek felel meg. Tízéves összehasonlításban azonban a növekedés lényegesen kisebb, mint az alkoholmentessör-gyártásban.
Az adatok az ágazatban működő, legalább 20 főt foglalkoztató vállalatokra vonatkoznak.
Lebensmittelpraxis
Kapcsolódó cikkeink
A Globus hipermarketek a helyben készült termékekkel különbözteti meg magát
Jól boldogulnak a német Globus hipermarketek a diszkontok és a…
Tovább olvasom >Megszünteti a Kaufland fulfillment szolgáltatását
A német Kaufland online piactér bejelentette, hogy megszünteti a Fulfillment…
Tovább olvasom >Edeka a helyi szupermarketek németországi hőse
A német piacvezető kereskedelmi szövetkezet, az Edeka lényegét a független…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >A klímaváltozás megfékezéséhez az erőfeszítések megsokszorozása szükséges – klímavédelmi felmérés a hazai cégeknél
A fenntartható átállásban elkötelezett magyarországi vállalatok 66 százaléka rendelkezik konkrét…
Tovább olvasom >