Egyre népszerűbb a sör alkoholmentes változata Németországban
Egészségügyi okokból, az íze miatt, vagy szimplán a választás szabadsága kedvéért fogyasztanak Németországban egyre többen alkoholmentes sört. A szegmens gazdasági sikertényezővé vált a gyártók számára.
Rekord mennyiségű, mintegy 700 millió liter alkoholmentes sört állítottak elő a német sörfőzdék 2024-ben, ami több mint kétszerese a húsz évvel korábbi volumennek – adta hírül a Lebensmittelpraxis a Német Sörgyártók Szövetsége az április 23-i „Német Sör Napja” alkalmából közzétett adatait idézve.
Az alkoholmentes sörök ma már a teljes kiskereskedelmi sörkínálat 9%-át adják, amivel a harmadik legnépszerűbb sörtípusnak számítanak Németországban, közvetlenül a Pils (48%) és a világos sör (11%) mögött.
A növekedés hátterében elsősorban az ízminőség javulása és az új, kíméletes alkoholmentesítő technológiák állnak, amely fejlődésben kulcsszerepet a sörgyártók innovációs képessége játszik Christian Weber, a szövetség elnöke szerint.
A német söripar ugyanakkor egy hosszú távú trendre is reagálni kényszerül: az alkoholos sörökből belföldön tavaly már csak 6,8 milliárd litert értékesített, ami 1993 óta a legalacsonyabb szint. Ezzel szemben az alkoholmentes sör egyre vonzóbb választás a tudatosabb, aktívabb életmódot követők számára – és a szektor egyik legnagyobb reménységévé vált.
Kapcsolódó cikkeink
A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Kassza nélküli okosüzletek Németországban: a lassú kezdet után gyors növekedés
Németországban későn indult el a kassza nélküli üzletek bevezetése, mégis…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >