Egyre népszerűbb a sör alkoholmentes változata Németországban
Egészségügyi okokból, az íze miatt, vagy szimplán a választás szabadsága kedvéért fogyasztanak Németországban egyre többen alkoholmentes sört. A szegmens gazdasági sikertényezővé vált a gyártók számára.
Rekord mennyiségű, mintegy 700 millió liter alkoholmentes sört állítottak elő a német sörfőzdék 2024-ben, ami több mint kétszerese a húsz évvel korábbi volumennek – adta hírül a Lebensmittelpraxis a Német Sörgyártók Szövetsége az április 23-i „Német Sör Napja” alkalmából közzétett adatait idézve.
Az alkoholmentes sörök ma már a teljes kiskereskedelmi sörkínálat 9%-át adják, amivel a harmadik legnépszerűbb sörtípusnak számítanak Németországban, közvetlenül a Pils (48%) és a világos sör (11%) mögött.
A növekedés hátterében elsősorban az ízminőség javulása és az új, kíméletes alkoholmentesítő technológiák állnak, amely fejlődésben kulcsszerepet a sörgyártók innovációs képessége játszik Christian Weber, a szövetség elnöke szerint.
A német söripar ugyanakkor egy hosszú távú trendre is reagálni kényszerül: az alkoholos sörökből belföldön tavaly már csak 6,8 milliárd litert értékesített, ami 1993 óta a legalacsonyabb szint. Ezzel szemben az alkoholmentes sör egyre vonzóbb választás a tudatosabb, aktívabb életmódot követők számára – és a szektor egyik legnagyobb reménységévé vált.
Kapcsolódó cikkeink
Stabilizálódó prémiumszegmens, erősödő alkoholmentes kínálat – így alakult az uniós és hazai sörpiac 2024-ben
Az Európai Unió tagállamai 2024-ben összesen 34,7 milliárd liter sört…
Tovább olvasom >Történelmi mélypontra süllyedt a német sörpiac – egyre népszerűbb az alkoholmentes változat
Több mint harmincéves mélypontra esett a német sörértékesítés 2025 első…
Tovább olvasom >Forró augusztusban bíznak a sörgyártók
A tavalyi közel három százalékos növekedést követően az idei első…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >