Egyre népszerűbb a sör alkoholmentes változata Németországban
Egészségügyi okokból, az íze miatt, vagy szimplán a választás szabadsága kedvéért fogyasztanak Németországban egyre többen alkoholmentes sört. A szegmens gazdasági sikertényezővé vált a gyártók számára.
Rekord mennyiségű, mintegy 700 millió liter alkoholmentes sört állítottak elő a német sörfőzdék 2024-ben, ami több mint kétszerese a húsz évvel korábbi volumennek – adta hírül a Lebensmittelpraxis a Német Sörgyártók Szövetsége az április 23-i „Német Sör Napja” alkalmából közzétett adatait idézve.
Az alkoholmentes sörök ma már a teljes kiskereskedelmi sörkínálat 9%-át adják, amivel a harmadik legnépszerűbb sörtípusnak számítanak Németországban, közvetlenül a Pils (48%) és a világos sör (11%) mögött.
A növekedés hátterében elsősorban az ízminőség javulása és az új, kíméletes alkoholmentesítő technológiák állnak, amely fejlődésben kulcsszerepet a sörgyártók innovációs képessége játszik Christian Weber, a szövetség elnöke szerint.
A német söripar ugyanakkor egy hosszú távú trendre is reagálni kényszerül: az alkoholos sörökből belföldön tavaly már csak 6,8 milliárd litert értékesített, ami 1993 óta a legalacsonyabb szint. Ezzel szemben az alkoholmentes sör egyre vonzóbb választás a tudatosabb, aktívabb életmódot követők számára – és a szektor egyik legnagyobb reménységévé vált.
Kapcsolódó cikkeink
Alkoholmentes korszakváltás: kihívások és lehetőségek a söripar globális porondján
Geopolitikai akadályokkal és új fogyasztói trendekkel néz szembe az európai…
Tovább olvasom >Modern arculattal újít a Rossmann Németországban
A Rossmann drogérialánc átfogó bolti arculatváltásba kezdett Németországban: az új…
Tovább olvasom >Május 17. ünnep a magyar kisüzemi sörök kedvelői számára
Május 17-én, szombaton újra országos program keretében nyílnak meg az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >