Egyre népszerűbb a sör alkoholmentes változata Németországban
Egészségügyi okokból, az íze miatt, vagy szimplán a választás szabadsága kedvéért fogyasztanak Németországban egyre többen alkoholmentes sört. A szegmens gazdasági sikertényezővé vált a gyártók számára.
Rekord mennyiségű, mintegy 700 millió liter alkoholmentes sört állítottak elő a német sörfőzdék 2024-ben, ami több mint kétszerese a húsz évvel korábbi volumennek – adta hírül a Lebensmittelpraxis a Német Sörgyártók Szövetsége az április 23-i „Német Sör Napja” alkalmából közzétett adatait idézve.
Az alkoholmentes sörök ma már a teljes kiskereskedelmi sörkínálat 9%-át adják, amivel a harmadik legnépszerűbb sörtípusnak számítanak Németországban, közvetlenül a Pils (48%) és a világos sör (11%) mögött.
A növekedés hátterében elsősorban az ízminőség javulása és az új, kíméletes alkoholmentesítő technológiák állnak, amely fejlődésben kulcsszerepet a sörgyártók innovációs képessége játszik Christian Weber, a szövetség elnöke szerint.
A német söripar ugyanakkor egy hosszú távú trendre is reagálni kényszerül: az alkoholos sörökből belföldön tavaly már csak 6,8 milliárd litert értékesített, ami 1993 óta a legalacsonyabb szint. Ezzel szemben az alkoholmentes sör egyre vonzóbb választás a tudatosabb, aktívabb életmódot követők számára – és a szektor egyik legnagyobb reménységévé vált.
Kapcsolódó cikkeink
SAP: A felhős fejlesztéssel a sör is finomabb
A 130 éves Budweiser Budvar kiváló söreiről ismert, azonban vállalatirányítási…
Tovább olvasom >Átalakuló ízlés, növekvő kihívások – ilyen sörös évre készülhetünk 2025-ben
Bár 2024-ben 2,8%-kal bővült a hazai sörpiac, 2025 első hónapjai…
Tovább olvasom >Németországban havi szinten csökkentek, éves összevetésben nőttek a nagykereskedelmi árak májusban
Németországban májusban havi szinten gyorsult a nagykereskedelmi árak csökkenése, éves…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >