Egyre népszerűbb a Munch applikáció az élelmiszerpazarlás ellen
Világszerte hatalmas mennyiségű értékes élelmiszer vész kárba vagy kerül hulladéklerakókba. Az EU-ban évente mintegy 87,6 millió tonna élelmiszer marad felhasználatlanul. Ez különösen aggasztó, mivel sok ember még alapvető élelmiszerekhez sem jut hozzá. Az emberek egyre inkább foglalkoznak az ételmentés lehetőségével, különösen a Munch-applikáción keresztül, ahol olcsóbban vásárolhatnak minőségi élelmiszereket.
Az elpazarolt élelmiszerek származhatnak piacokról, kiskereskedelmi üzletekből, éttermekből, kávézókból és otthonokból. Magyarországon évente kb. 1,8 millió tonna élelmiszerhulladék keletkezik, és ennek egyharmada a háztartásokban marad. A kiskereskedelmi láncok egyre nagyobb figyelmet fordítanak a közelgő minőségmegőrzési idejű termékek értékesítésére. A SPAR Magyarország az Munch ételmentő platform segítségével értékesíti ezeket a termékeket, és az el nem adott élelmiszereket a rászorulóknak juttatja el.
Az ételmentés terén változó vásárlói attitűdök figyelhetők meg életkor és motiváció szerint. Az ár-érték arány, a jelentős kedvezmények és a fenntarthatóság vonzó szempontok. Az ételmentés különösen népszerű az egyetemisták, fiatal édesanyák, nyugdíjasok és nagycsaládosok körében.
Kapcsolódó cikkeink
Több mint egymilliárdos beruházással nyílt meg Szombathely legújabb SPAR üzlete
A SPAR Magyarország több mint 1 milliárd forintos befektetés eredményeként…
Tovább olvasom >Dinamikusan bővül a SPAR franchise hálózata – már több mint 300 üzlettel van jelen országszerte
A SPAR Magyarország franchise hálózata továbbra is dinamikusan fejlődik. 2025.…
Tovább olvasom >NKFH: hársfavirág teát hívott vissza a Spar
A Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. hársfavirág teát hívott vissza esetleges…
Tovább olvasom >További cikkeink
Félidei dinnyekörkép: nehéz szezon, piacromboló akciók, elkeseredett termelők
A hazai dinnyeszezon egy-két hét csúszással indult a szokatlanul hűvös…
Tovább olvasom >Nyitott portákkal várják a vásárlókat a kistermelők
Országszerte kinyitják kapuikat a fogyasztók előtt a hazai kistermelők. A…
Tovább olvasom >Megnyitotta első kizárólag non-food üzletét a Lidl Németországban
A németországi Lotstettenben nyitotta meg első, kizárólag nem-élelmiszer termékeket kínáló…
Tovább olvasom >