Egyre népszerűbb a Munch applikáció az élelmiszerpazarlás ellen
Világszerte hatalmas mennyiségű értékes élelmiszer vész kárba vagy kerül hulladéklerakókba. Az EU-ban évente mintegy 87,6 millió tonna élelmiszer marad felhasználatlanul. Ez különösen aggasztó, mivel sok ember még alapvető élelmiszerekhez sem jut hozzá. Az emberek egyre inkább foglalkoznak az ételmentés lehetőségével, különösen a Munch-applikáción keresztül, ahol olcsóbban vásárolhatnak minőségi élelmiszereket.
Az elpazarolt élelmiszerek származhatnak piacokról, kiskereskedelmi üzletekből, éttermekből, kávézókból és otthonokból. Magyarországon évente kb. 1,8 millió tonna élelmiszerhulladék keletkezik, és ennek egyharmada a háztartásokban marad. A kiskereskedelmi láncok egyre nagyobb figyelmet fordítanak a közelgő minőségmegőrzési idejű termékek értékesítésére. A SPAR Magyarország az Munch ételmentő platform segítségével értékesíti ezeket a termékeket, és az el nem adott élelmiszereket a rászorulóknak juttatja el.
Az ételmentés terén változó vásárlói attitűdök figyelhetők meg életkor és motiváció szerint. Az ár-érték arány, a jelentős kedvezmények és a fenntarthatóság vonzó szempontok. Az ételmentés különösen népszerű az egyetemisták, fiatal édesanyák, nyugdíjasok és nagycsaládosok körében.
Kapcsolódó cikkeink
Meghittség, mosoly, marketing – 2024 legszebb karácsonyi reklámjai
A Trade magazin 2024-ben második alkalommal hirdette meg a Karácsonyi…
Tovább olvasom >GVH-intézkedés: Több mint száz kistermelő és új munkahelyek a SPAR-nál
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) fellépése nyomán több mint száz hazai…
Tovább olvasom >ISM 2025: A snack- és édesipar globális találkozóhelye
Idén február 2 és 5 között újfent Kölnben adtak találkozót…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >