Egyre népszerűbb a mangalica az Egyesült Államokban
Zsírforradalom – ezt a különös szókapcsolatot használja a Wall Street Journal annak kapcsán, hogy az Egyesült Államokban egyre inkább ráharapnak a disznózsírra, abból is főleg a mangalicáéra: a magyar fajta már gyűjti az amerikai rajongókat.
Odavoltak a szakácsok és a gourmandok a göndör szőrű, zsíros ízű mangalicáért a Prime Meats húsbemutatón, amit Brooklynban, New Yorkban tartottak. A magyar fajta sikeréről a rangos New York-i lap, a Wall Street Journal számolt be, a mangalica első amerikai tenyésztőjét, Heath Putnam-et idézve: "ezzel disznózsír-forradalom kezdődik az országban". A mangalica sikerét már nem először kiáltják ki az Államokban, tavaly márciusban például a The New York Times közölt róla hosszú, lelkendező cikket.
A brooklyni bemutatón, amelyen a város legkiemelkedőbb séfjei is részt vettek, többek közt juharszirupban érlelt mangalicahúst, szárított sertésszeletet és mangalicazsírral készült kekszet szolgáltak fel. Az amerikai mangalicatenyésztő cég, a Wooly Pigs tulajdonosa, a mangalicáért őszintén lelkesedő Heath Putnam szerint a megjelent főszakácsok nagy része tervezi is, hogy felveszi étlapjára a magyar különlegességet. A korábbi hírek alapján úgy sejthetjük: Putnam forradalma egyelőre túlzó kifejezés, de, ha revolúció nem is, evolúció azért megkezdődött a mangalicahús amerikai terjedésében. A hungarikumnak számító zsírsertés lassan, de biztosan hódítja meg az Egyesült Államok éttermeit és az ételkülönlegességek rajongóinak szívét – írja a szabadfold.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >