Egyre népszerűbb a mangalica az amerikai piacon
Ma már több ezer mangalicát tenyésztenek az USA-ban, húsuk, zsírjuk egyre népszerűbb, a normál sertésnél négyszer drágábban kelnek el. A mangalica húsából készült ételek megtalálhatók a legnevesebb éttermek étlapján – írja a Népszava a New York Times nyomán.
A kihalás széléről visszahozott mangalica lehet a „következő nagy dobás” az Egyesült Államokban – írta a New York Times. A magyar sertéssel egyre több tenyésztő és kereskedő foglalkozik, a mangalica felkerült több neves étterem étlapjára is. A többi közt a világ legjobb vendéglői között számon tartott San Franciscó-i French Laundry kezdett el mangalicahúsból készült ételeket kínálni, és több olasz étteremben is a mangalica zsírját használják fel a tészták elkészítéséhez.
Az amerikai lap által megkérdezett szakértők és állattenyésztők szerint a mangalicának egy „szűk, de jelentős, nagy profitot hozó réteget” sikerül majd kiszakítania a piacból. A New York Times megemlíti, hogy a mangalica tenyésztése jóval költségesebb az elterjedt fajtákénál, és feldolgozását is drágább módszerrel kell végezni. Így húsának ára a legolcsóbb sertésének négyszerese is lehet.
A legnagyobb amerikai mangalicatelepen kétezret tartanak az állatból. A Washington államban található telep három éve elsőként kezdett el mangalicával foglalkozni az Egyesült Államokban, és azóta már több tenyésztőnek is adtak el állatokat. A telep vezetője szerint az utóbbi pár hónapban már profitot hozott a telep, amelybe eddig több mint 120 millió forintnak megfelelő összeget fektetett. A mangalica előtt azonban még „nagyon hosszú út” áll. A hivatalos adatok szerint az Egyesült Államokban hetente kétmillió sertést dolgoznak fel, és ebben jelenleg nagyjából ötven mangalica van.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >