Egyre népszerűbb a flexitariánus táplálkozás
A fenntarthatósági és növényi alapú táplálkozás témáinak figyelmet szentelve november 17-én, a Debreceni Egyetem Gazdálkodástudományi Karán rendezik az első flexitáriánus konferenciát, ami kifejezetten az egyetemi hallgatóságnak szól. Az Egyetem és a Danone Magyarország közreműködésében megvalósuló rendezvény alapját az élelmiszeripari cég idei felmérése adta, mely szerint a Z-generáció egyre nyitottabb a növényi alternatívákat is tartalmazó étrend iránt, és ez gyakran tükröződik a vásárlási szokásaikban is. Sokan közülük a fenntarthatóságot figyelembe véve választják ki a márkákat, akiknek termékeit kosarukba teszik, ez a tudatos választás pedig legtöbbjük esetében nem csak a növényi alapú étrend egészségre és bolygóra gyakorolt hatásai, de az állatjóllét szempontjait is szem előtt tartva zajlik.
A novemberi Flexi Fórum programja ugyan első sorban e fiataloknak szól, de a szervezők minden érdeklődőt szívesen várnak, a belépés ingyenes, viszont regisztrációhoz kötött. A rendezvényen számos izgalmas aktvitás mellett szakmai szemináriumokon és workshopokon is részt vehet a közönség, a program pedig online is követhető, ha valaki nem tud személyesen megjelenni.
Az eseményt egy pályázati felhívás előzi meg, amit minden olyan magyarországi egyetemen meghirdetnek, ahol marketing szakot is oktatnak. A nevezők két feladat közül is választhatnak, egy a növényi alapú étrend fiatalok körében történő népszerűsítését célzó kommunikációs kampánnyal és/vagy egy az X-Y generációt célzó, a növényi alapú étkezés fontosságáról szóló reklámfilmmel lehet nevezni. Az eredményhirdetés és díjátadó a Flexi Fórum utolsó programeleme lesz Debrecenben.
A rendezvény szervezője a Danone Magyarország Kft, fő támogatója, valamint a pályázatok elbírálója az Alpro és a Debreceni Egyetem Gazdálkodástudományi Kara.
„Azt látjuk, hogy a fenntarthatósági témák és a növényi termékek táplálkozásban elfoglalt szerepe egyre fontosabb, erre vállalatként is reagálnunk kell. Itthon sokan nem ismerik a flexitáriánus életvitelt, viszont elengedhetetlennek tartjuk az erről való edukációt, elsősorban a fiatalok, a jövő generációinak körében”
– mondta el dr. Kralovánszky Gábor, a Danone Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.
„A Flexi Fórum rendezvény és pályázat egyedülálló lehetőség a fiatalok számára, hiszen az ilyen felhívásokkal tudjuk elmélyíteni hallgatóinkban, hogy a tudásukkal igenis hozzájárulhatnak egy zöldebb, jobb jövőhöz. A feladatok révén a gyakorlatban tehetik próbára az évek alatt elsajátított elméleti anyagot. Büszkék vagyunk, hogy a fiatalok edukálása kapcsán olyan hiteles partnerre leltünk, mint a Danone Magyarország Kft. és az Alpro”
– teszi hozzá Prof. Dr. Fenyves Veronika a Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Karának dékánja.
A flexitáriánus étrend leginkább a szemi-vegetáriánus étrendhez hasonlít, de az egészséges táplálkozási ajánlás alapelveit is tartalmazza. A szemi-vegetáriánusok fogyaszthatnak a tej, a tejtermékek és a tojás mellett baromfihúst és halat is, de étrendjük alapvetően növényi alapanyagokra épül, valamint nem tartalmaz vörös húsokat és egyéb szárnyasokat. Az étrend elnevezésében is szerepel, hogy rugalmas, azaz nem szigorú szabályokra épül. Hasonló elven működik, mint az egészséges táplálkozás olyan felfogása, miszerint mindent lehet, de csak mértékkel. A flexitáriánus életmódba beletartozik az aktív bolygóvédelem is. Néhány lépéssel ugyanis sokat tehetünk a zöldebb jövőnkért.
„Hazánkban a 18-24 év közötti fiatalok mutatják a legnagyobb hajlandóságot arra, hogy tegyenek az egészséges életvitelükért, az állatvédelemért vagy éppen a fenntarthatóságért. Ők a legnyitottabbak a növényi alapú termékek iránt is. Arra számítunk, hogy a Flexi Fórum rendezvénnyel és pályázattal motiválhatjuk az egyetemi hallgatóságot, hogy ötleteljenek azon, hogyan lehet a vegetáriánus, vegán vagy épp a flexitáriánus étrendet népszerűsíteni. Közösen, kis lépésekkel ugyanis igenis tehetünk egy fenntarthatóbb világért, a klímavészhelyzet visszafordításáért, ami sokszor elképzelhetetlennek tűnik”
– fogalmazta meg a kezdeményezés célját Várkonyi Beáta, a Danone Magyarország Kft. vállalati igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
A Danone Magyarország kft. négy kategóriában is Superbrands díjas lett
A Danone Magyarország Kft. büszkén jelentheti be, hogy idén ismét…
Tovább olvasom >Megrendezték az első „Flexi Fórum”-ot
Egy, a Danone és az NMS piackutató ügynökség által készített…
Tovább olvasom >Egy felmérés szerint egyre népszerűbbek a növényi alapú termékek
Emelkedik a növényi alapú termékek népszerűsége Magyarországon egy felmérés szerint,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >