Egyre népszerűbb a BNPL a pénzügyileg sérülékeny fogyasztók körében
A New York-i Fed szerint e csoport mintegy 60%-a öt vagy több alkalommal vette igénybe a BNPL-t az elmúlt évben, szemben az anyagilag stabilabb fogyasztók alig több mint 20%-ával.
A New York-i Federal Reserve Bank új kutatása szerint a „pénzügyileg sérülékeny” buy now, pay later, azaz BNPL felhasználók gyakrabban folyamodnak a részletfizetési lehetőséghez, mint a pénzügyileg stabil fogyasztók.
A halasztott fizetés lehetőségével élő pénzügyileg sérülékeny fogyasztók „úgy tűnik, hogy a BNPL-t rendes fizetési lehetőségként használják” – írta a New York-i Fed a BNPL-ről szóló második jelentésében, amelyet február 14-én tett közzé. E csoport mintegy 60%-a használta a BNPL-t öt vagy több alkalommal az elmúlt évben, szemben a pénzügyileg stabil fogyasztók alig több mint 20%-ával.
A NY Fed szerint a pénzügyileg sérülékeny felhasználók kisebb vásárlások alkalmával is halasztott fizetést alkalmaznak. Többségük 250 dollár alatti vásárlások esetén, míg a pénzügyileg stabil felhasználók inkább az 1750 és 2000 dollár közötti értékű vásárlásokhoz használják a halasztott fizetésre szolgáló BNPL-t.
Amikor a válaszadókat arról kérdezték, hogy miért használják a BNPL-t, mindkét csoport a fizetések több hétre történő elosztásának vonzerejét hangsúlyozta.
A pénzügyileg gyenge helyzetben lévő felhasználók azonban inkább a könnyű hozzáférhetőséget vagy a vásárláshoz szükséges előzetes pénzhiányt, míg a pénzügyileg stabil felhasználók a kamatmentesség vonzerejét és a hitelkártya nélküli fizetés időbeli elosztásának lehetőségét említették.
Retail Dive
Kapcsolódó cikkeink
Egy német törvényjavaslat miatt aggódik a Klarna
Módosítani kívánja az adatvédelmi törvényt a német szövetségi kormány. A…
Tovább olvasom >A kártyás fizetés teret teremt a „zökkenőmentesebb” fizetési formátumoknak
Egy új globális felmérés szerint a hitelkártyás és betéti kártyás…
Tovább olvasom >A holland online szeszesital-üzleteknek fel kell hagyniuk a BNPL használatával
A holland kormány azt szeretné, ha az online szeszesital-üzletek nem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >