Egyre nagyobb a kereslet a mentes termékek iránt – változnak a vásárlói szokások
Folyamatosan nő a speciális étrendet követők száma, de a tudatos táplálkozás, valamint az egészségügyi szempontok is egyre nagyobb szerepet játszanak a vásárlói döntésekben. A Kifli.hu statisztikái alapján a fogyasztók 20 százalékának kosarába rendszeresen kerül valamilyen speciális diétás termék, ráadásul mostanra azok összetevői is egyre nagyobb hangsúlyt kapnak.
A 16 és 75 év közötti lakosság több mint fele (58%) fogyaszt valamilyen speciális élelmiszert. Laktózmentes termékeket a magyarok ötöde választ, közel felük cukormentes változatokat részesít előnyben, míg gluténmentes élelmiszereket és alapanyagokat a népesség tizede vásárol. Sokak számára ez nem csupán tudatos döntés, hiszen az ételintoleranciával élők esetében ezek az élelmiszerek elengedhetetlenek a megfelelő életminőség fenntartásához. Az érintettek többsége (70%) úgy véli, hogy a speciális étrendet követők jellemzően nagyobb kiadásokkal számolnak és általánosságban elmondható, hogy ezek az élelmiszerek mintegy 30 százalékos többletköltséget jelentenek egy hagyományos bevásárláshoz képest, ráadásul 64 százalékuk több helyről tudja csak beszerezni a szükséges alapanyagokat. – derül ki az NRC 2024-es kutatásából.
A Kifli.hu küldetése, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a speciális étrendbe illeszthető minőségi termékeket. Ennek részeként februártól több mint 25 kiemelt laktózmentes, gluténmentes és cukortudatos termék árát csökkentette 15–50 százalékkal. A Kifli.hu jelenleg 1283, speciális étrendbe illeszthető terméket kínál, amelyek a szárazáru, a fagyasztott, a pékáru és a hűtött kategóriákban érhetők el. A vásárlási szokások alapján a legnépszerűbb ilyen termékek közé a gluténmentes snackek, tészták, lisztek, pékáruk, valamint a laktózmentes tejtermékek és növényi italok tartoznak.
A vásárlók 20 százalékának kosarában rendszeresen található valamilyen speciális diétás termék. A fogyasztók ráadásul egyre jobban figyelnek az összetevőkre is: míg korábban a gluténmentes termékek fő alapanyaga a kukorica volt, ma már a rizs- és borsóalapú alternatívák kerülnek előtérbe. Az alacsony cukortartalmú termékek esetében is tudatosabb a választás – a fogyasztók leginkább a steviával, eritrittel vagy nyírfacukorral édesített élelmiszereket keresik.
Az online szupermarket kiemelt figyelmet fordít a speciális étrendet követő vásárlók igényeire, ezért folyamatosan értékeli a visszajelzéseket, negyedévente pedig kínálatát is frissíti. Az eredményekből az is kiderül, hogy kategórián belül a Schär, a Gullón és az El Sabor a legnépszerűbb márkák. Az általános vásárlási trendek szerint a laktózmentes termékek fogynak a legjobban, ezeket követik a gluténmentes alapélelmiszerek, de a vegán termékek iránti kereslet is dinamikusan növekszik – különösen a növényi alapú italok, például a zab-, mandula- és burgonyaitalok esetében.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordarányban kerültek saját márkás termékek a vásárlók kosarába
Februárban a Kifli.hu vásárlóinak több mint háromnegyede választott az online…
Tovább olvasom >Életbe lépett az árrésstop mintegy ezer alapvető élelmiszernél
Hétfőn lépett életbe az árrésstop, amely harminc termékkategóriában mintegy ezer…
Tovább olvasom >Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly veszélybe kerülhetnek a magyar élelmiszergyártók az árrésstop miatt
Az árrésstop bevezetése nyomán eddig szigorúan titkolt információk kerültek nyilvánosságra:…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: az árrésstoppal érintett élelmiszereknek átlagosan 17,7 százalékkal csökkent az ára
Az árrésstop egy hete lépett életbe, az érintett élelmiszereknek átlagosan…
Tovább olvasom >NAV: a webáruházak sem bújhatnak ki a kiskereskedelmi adó megfizetése alól
A kiskereskedelmi adót a webáruházaknak is fizetniük kell, ha az…
Tovább olvasom >