Egyre nagyobb a kereslet a mentes termékek iránt – változnak a vásárlói szokások
Folyamatosan nő a speciális étrendet követők száma, de a tudatos táplálkozás, valamint az egészségügyi szempontok is egyre nagyobb szerepet játszanak a vásárlói döntésekben. A Kifli.hu statisztikái alapján a fogyasztók 20 százalékának kosarába rendszeresen kerül valamilyen speciális diétás termék, ráadásul mostanra azok összetevői is egyre nagyobb hangsúlyt kapnak.
A 16 és 75 év közötti lakosság több mint fele (58%) fogyaszt valamilyen speciális élelmiszert. Laktózmentes termékeket a magyarok ötöde választ, közel felük cukormentes változatokat részesít előnyben, míg gluténmentes élelmiszereket és alapanyagokat a népesség tizede vásárol. Sokak számára ez nem csupán tudatos döntés, hiszen az ételintoleranciával élők esetében ezek az élelmiszerek elengedhetetlenek a megfelelő életminőség fenntartásához. Az érintettek többsége (70%) úgy véli, hogy a speciális étrendet követők jellemzően nagyobb kiadásokkal számolnak és általánosságban elmondható, hogy ezek az élelmiszerek mintegy 30 százalékos többletköltséget jelentenek egy hagyományos bevásárláshoz képest, ráadásul 64 százalékuk több helyről tudja csak beszerezni a szükséges alapanyagokat. – derül ki az NRC 2024-es kutatásából.
A Kifli.hu küldetése, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a speciális étrendbe illeszthető minőségi termékeket. Ennek részeként februártól több mint 25 kiemelt laktózmentes, gluténmentes és cukortudatos termék árát csökkentette 15–50 százalékkal. A Kifli.hu jelenleg 1283, speciális étrendbe illeszthető terméket kínál, amelyek a szárazáru, a fagyasztott, a pékáru és a hűtött kategóriákban érhetők el. A vásárlási szokások alapján a legnépszerűbb ilyen termékek közé a gluténmentes snackek, tészták, lisztek, pékáruk, valamint a laktózmentes tejtermékek és növényi italok tartoznak.
A vásárlók 20 százalékának kosarában rendszeresen található valamilyen speciális diétás termék. A fogyasztók ráadásul egyre jobban figyelnek az összetevőkre is: míg korábban a gluténmentes termékek fő alapanyaga a kukorica volt, ma már a rizs- és borsóalapú alternatívák kerülnek előtérbe. Az alacsony cukortartalmú termékek esetében is tudatosabb a választás – a fogyasztók leginkább a steviával, eritrittel vagy nyírfacukorral édesített élelmiszereket keresik.
Az online szupermarket kiemelt figyelmet fordít a speciális étrendet követő vásárlók igényeire, ezért folyamatosan értékeli a visszajelzéseket, negyedévente pedig kínálatát is frissíti. Az eredményekből az is kiderül, hogy kategórián belül a Schär, a Gullón és az El Sabor a legnépszerűbb márkák. Az általános vásárlási trendek szerint a laktózmentes termékek fogynak a legjobban, ezeket követik a gluténmentes alapélelmiszerek, de a vegán termékek iránti kereslet is dinamikusan növekszik – különösen a növényi alapú italok, például a zab-, mandula- és burgonyaitalok esetében.
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligenciával növeli nyereségét a Kifli.hu anyacége
A mesterséges intelligencia (AI) nem csak a jövő, hanem egy…
Tovább olvasom >Megérkezett a spárga a Kifli.hu-ra – egyre többen keresik a szezonális, hazai zöldségeket
A Kifli.hu tavaszi kínálata újabb különlegességgel bővült: áprilistól június közepéig…
Tovább olvasom >Kedvencek újraalkotva – laktóz nélkül
Az elmúlt években robbanásszerű növekedésnek indult a laktózmentes termékek piaca,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Marad az árréstop, az NGM elégedett
A kormány az élelmiszerek, a háztartási cikkek, a banki számladíjak…
Tovább olvasom >Halasztás jött, felkészülés maradt: így készülnek a magyar vállalatok az ESG-kötelezettségekre az Omnibus fényében
A fenntarthatósági kötelezettségek teljesítésének elhalasztása lehetőséget teremt a cégek számára…
Tovább olvasom >Csendes átrendeződés a vállalkozói térképen – áprilisban tovább csökkent a társas cégek száma
2025 áprilisában tovább folytatódott a hazai vállalkozói szektor lassú átrendeződése.…
Tovább olvasom >