Egyre kisebb területen, egyre kevesebb burgonya terem
A KSH adatai szerint a burgonya termőterülete és termésmennyisége csökkenő tendenciát mutat: 2022-ben 17 százalékkal kevesebb (199,2 ezer tonna) burgonya termett, mint egy évvel korábban. Az Agrárminisztérium tájékoztatása szerint 2023-ban 5,83 ezer hektárról 161,5 ezer tonna burgonyát takarítottak be.

(Fotó: Pixabay)
A KSH adatai szerint a burgonya (vetőburgonya nélkül) behozatala 13 százalékkal 38,2 ezer tonnára csökkent 2023. január és augusztus között az előző év azonos periódusához képest. A legnagyobb beszállító Franciaország maradt, ahonnan 22 százalékkal kevesebb, 21,2 ezer tonna burgonya érkezett. Hollandiából 18 százalékkal több, 5,55 ezer tonna burgonyát szállítottak hazánkba. A burgonya kivitele 28 százalékkal 2,73 ezer tonnára csökkent a megfigyelt időszakban. A legnagyobb célpiac Románia (–18 százalék, 931 tonna) és Horvátország (+78 százalék, 705 tonna) volt.
Emelkedett a burgonya ára
Az AKI PÁIR adatai szerint a Budapesti Nagybani Piacon az újburgonyát 45 százalékkal magasabb, 700 forint/kilogramm áron kínálták 2023 15–25. hetében az előző év azonos időszakához képest. A primőr termék kifutását követően a burgonya termelői ára 46 százalékkal 334 forint/kilogrammra emelkedett a 2023. 26–44. héten az előző év azonos periódusához viszonyítva. A franciaországi burgonya a 42. héttől jelent meg a kínálatban, nagykereskedelmi ára 2 százalékkal 296 forint/kilogrammra emelkedett a 2023. 42–44. héten az előző év azonos időszakához képest.
AKI PÁIR
Kapcsolódó cikkeink
Hazai termékek elismerését segíti a minőségrendszerekhez történő csatlakozás
A vásárlók bizalmának növelésén túl piaci előnyökkel is jár a…
Tovább olvasom >Agrárminisztérium: célzott támogatás segíti a díszkertész kisvállalkozókat
Több szempontból kiemelten fontosak a zöldterület-kezeléssel foglalkozó vállalkozások, valamint a…
Tovább olvasom >KSH: júliusban a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket átlagosan 4,3, a júniusit 0,4 százalékkal haladták meg
Júliusban a fogyasztói árak átlagosan 4,3 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >