Egyre kisebb területen, egyre kevesebb burgonya terem
A KSH adatai szerint a burgonya termőterülete és termésmennyisége csökkenő tendenciát mutat: 2022-ben 17 százalékkal kevesebb (199,2 ezer tonna) burgonya termett, mint egy évvel korábban. Az Agrárminisztérium tájékoztatása szerint 2023-ban 5,83 ezer hektárról 161,5 ezer tonna burgonyát takarítottak be.

(Fotó: Pixabay)
A KSH adatai szerint a burgonya (vetőburgonya nélkül) behozatala 13 százalékkal 38,2 ezer tonnára csökkent 2023. január és augusztus között az előző év azonos periódusához képest. A legnagyobb beszállító Franciaország maradt, ahonnan 22 százalékkal kevesebb, 21,2 ezer tonna burgonya érkezett. Hollandiából 18 százalékkal több, 5,55 ezer tonna burgonyát szállítottak hazánkba. A burgonya kivitele 28 százalékkal 2,73 ezer tonnára csökkent a megfigyelt időszakban. A legnagyobb célpiac Románia (–18 százalék, 931 tonna) és Horvátország (+78 százalék, 705 tonna) volt.
Emelkedett a burgonya ára
Az AKI PÁIR adatai szerint a Budapesti Nagybani Piacon az újburgonyát 45 százalékkal magasabb, 700 forint/kilogramm áron kínálták 2023 15–25. hetében az előző év azonos időszakához képest. A primőr termék kifutását követően a burgonya termelői ára 46 százalékkal 334 forint/kilogrammra emelkedett a 2023. 26–44. héten az előző év azonos periódusához viszonyítva. A franciaországi burgonya a 42. héttől jelent meg a kínálatban, nagykereskedelmi ára 2 százalékkal 296 forint/kilogrammra emelkedett a 2023. 42–44. héten az előző év azonos időszakához képest.
AKI PÁIR
Kapcsolódó cikkeink
KSH: 2,7 milliárd euró volt a szolgáltatás-külkereskedelmi többlet a negyedik negyedévben
2024 negyedik negyedévében a szolgáltatások euróban számított exportja 0,4 százalékkal…
Tovább olvasom >Magyar fejlesztésű technológia segítheti a gombatermesztést
Magyar fejlesztésű technológiával kiváló vízmegtartó képességű takaróföld állítható elő csiperketermesztéshez…
Tovább olvasom >Nagy István: Meg kell védeni az európai gazdákat
Az európai gazdákat, az európai polgárok mindennapi kenyerét meg kell…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újra összefog a TheVR és a McDonald’s
Újra együtt dolgozik a hazai McDonald’s és az ország egyik…
Tovább olvasom >Győztes lépések a magyar márkák világában – A MagyarBrands 2024-es kiválasztásának eredményei
Ahogyan a sakkjátszmában a győzelemhez, úgy az üzleti életben az…
Tovább olvasom >GREEN BRANDS 2024 – Fenntarthatósági díjakkal a zöld jövőért
A GREEN BRANDS 2024-es régiós gálája, melyet Bécs történelmi Palais…
Tovább olvasom >