Egyre kevesebb sör fogy Szlovákiában
Tavaly 120 korsó volt az egy főre jutó sörfogyasztás Szlovákiában, a legalacsonyabb az elmúlt 30 évben. A sörfogyasztást a járvány vetette vissza – mutat rá a Bumm.sk, a TASR híre alapján.
Tavaly 120 korsó volt az egy főre jutó sörfogyasztás Szlovákiában – a legalacsonyabb az elmúlt 30 évben – tájékoztatott a statisztikai Hivatal (ŠÚ) a sör világnapja alkalmából, amely augusztus első péntekére esik.
A hivatal emlékeztetett, hogy a sörfogyasztást a koronavírus-járvány vetette vissza. 2021-ben 60,2 liter volt a sörfogyasztás, 17 korsóval kevesebb, mint 2020-ban, ez éves szinten 12%-os csökkenés.
1990-ben fogyott a legtöbb sör az országban, 96 liter fejenként, aztán bő 25 éven át fokozatosan csökkent. Éppen a járvány előtti évben kezdett növekedni ismét, akkor 70 liter volt az éves sörfogyasztás.
Európában 2020-ban Csehország volt a listavezető (135 liter), majd Ausztria (100 liter) és Németország (95 liter) következett, Szlovákia a 10. volt. A legkevesebb sör a mediterrán országokban fogy Európában: Görögországban (28 liter), Olaszországban (31 liter) és Franciaországban (33 liter).
Tavaly az ötödével kevesebb sört hoztak be az országba, mint egy évvel korábban: 141 millió liter sört és 10 millió alkoholmentes sört. Az import több mint háromnegyede Csehországból származott, utána a Lengyelországban, Magyarországon, Németországban és Hollandiában gyártott sörök következtek.
Kapcsolódó cikkeink
Ízvarázslás
A Nendo dizájnstúdió olyan poharat készített Japán legrégebbi sörmárkája, a…
Tovább olvasom >A Heineken erős volumennövekedést ért el az első negyedévben
A Heineken, a világ második legnagyobb sörgyártója, az első negyedévben…
Tovább olvasom >Új felsőerjesztésű sörrel jelentkezik Dreher
A Dreher Sörgyárak egy új, ale típusú sörrel bővíti az…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Borsodi a magyar futballválogatott hivatalos söre
Együttműködési megállapodást kötött a Borsodi Sörgyár és a Magyar Labdarúgó…
Tovább olvasom >1,1 milliárd dolláros megállapodást kötött a Coca-Cola és a Microsoft
Az italgyártó már közel egy éve dolgozik a generatív mesterséges…
Tovább olvasom >Tízből hat Z-generációs vásárlónak a felhasználói élmény és a megbízható értékelések a legfontosabbak
Több mint 75% vásárláskor az értékelésekre és az ügyfélszolgálatra támaszkodik…
Tovább olvasom >