Egyre kevesebb sör fogy Szlovákiában
Tavaly 120 korsó volt az egy főre jutó sörfogyasztás Szlovákiában, a legalacsonyabb az elmúlt 30 évben. A sörfogyasztást a járvány vetette vissza – mutat rá a Bumm.sk, a TASR híre alapján.

A járvány vetette vissza a sörfogyasztást
Tavaly 120 korsó volt az egy főre jutó sörfogyasztás Szlovákiában – a legalacsonyabb az elmúlt 30 évben – tájékoztatott a statisztikai Hivatal (ŠÚ) a sör világnapja alkalmából, amely augusztus első péntekére esik.
A hivatal emlékeztetett, hogy a sörfogyasztást a koronavírus-járvány vetette vissza. 2021-ben 60,2 liter volt a sörfogyasztás, 17 korsóval kevesebb, mint 2020-ban, ez éves szinten 12%-os csökkenés.
1990-ben fogyott a legtöbb sör az országban, 96 liter fejenként, aztán bő 25 éven át fokozatosan csökkent. Éppen a járvány előtti évben kezdett növekedni ismét, akkor 70 liter volt az éves sörfogyasztás.
Európában 2020-ban Csehország volt a listavezető (135 liter), majd Ausztria (100 liter) és Németország (95 liter) következett, Szlovákia a 10. volt. A legkevesebb sör a mediterrán országokban fogy Európában: Görögországban (28 liter), Olaszországban (31 liter) és Franciaországban (33 liter).
Tavaly az ötödével kevesebb sört hoztak be az országba, mint egy évvel korábban: 141 millió liter sört és 10 millió alkoholmentes sört. Az import több mint háromnegyede Csehországból származott, utána a Lengyelországban, Magyarországon, Németországban és Hollandiában gyártott sörök következtek.
Kapcsolódó cikkeink
Stabilizálódó prémiumszegmens, erősödő alkoholmentes kínálat – így alakult az uniós és hazai sörpiac 2024-ben
Az Európai Unió tagállamai 2024-ben összesen 34,7 milliárd liter sört…
Tovább olvasom >Történelmi mélypontra süllyedt a német sörpiac – egyre népszerűbb az alkoholmentes változat
Több mint harmincéves mélypontra esett a német sörértékesítés 2025 első…
Tovább olvasom >Forró augusztusban bíznak a sörgyártók
A tavalyi közel három százalékos növekedést követően az idei első…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >