Egyre kevesebb magyar cég sikeres az e-kereskedelemben, de vajon miért?
A magyar cégek nehezen boldogulnak az online kereskedelemben, és a nemzetközi értékesítés felé történő törekvéseikben fejlesztésekre van szükségük a regionális versenytársakhoz való felzárkózáshoz – állítják a szakértők.

Erősebbek a regionális versenytársak
A magyar e-kereskedelem látványosan elmarad a helyi vállalatok számára kedvezőtlen export-import aránytól. A hazai top e-kereskedők között mindössze három magyar cég található, miközben az import közel 15-szöröse az exportnak, jelezve a helyi szereplők lemaradását a régiós konkurenseikhez képest.
Az adatok azt mutatják, hogy 2014-ben hat hazai cég szerepelt a GKI Digital legnagyobb magyarországi e-kereskedők listáján, míg 2022-ben csupán három. Ez az alacsony szám részben azzal magyarázható, hogy a vállalkozások többsége belpiaci fókusszal működik, és korlátozott árréstömeggel rendelkezik. Emellett a szolgáltatásaik fejlesztése is elmaradt.
„A ma nyereséges kereskedelmi vállalatok annak köszönhetően maradnak talpon, vagy válnak nélkülözhetetlenné a vásárlók számára, hogy olyan szolgáltatásokat alakítanak ki, amelyek a vevők szükségleteinek egy szélesebb körét elégíti ki”
– idézi Radó Mátyást, az Oander Development egyik tulajdonosát a VG.
A nemzetközi színtérre való terjeszkedés hiánya további korlátot jelent. Az offline és az omnichannel kereskedelmet is a szofisztikált nemzetközi szereplők uralják, ami a hazai cégek versenyképességének elvesztéséhez vezet az online térben.
Az OTP Bank tervez egy webáruház indítását a fizz.hu néven, amely egy piactér-modellre épülő webáruház lesz, hasonlóan az eMAG-hoz és a Pepitához. Az OTP a fizetési szolgáltatásaikon keresztül már jelen van a hazai e-kereskedelemben, és a fizz.hu-val tervezi erősíteni pozícióját.
Az online térben való erősödés és versenyképesség növelése érdekében a magyar cégeknek az ügyfél-orientált szolgáltatások fejlesztésére és a nemzetközi piacok felé történő nyitásra kell összpontosítaniuk.
Kapcsolódó cikkeink
Amazon: 1000 amerikai városban elérhető a romlandó élelmiszerek aznapi házhoz szállítása
Több több mint 1000 amerikai városban és településen vált elérhetővé…
Tovább olvasom >Innovatív reklámkampányt indít a spanyol Alcampo
Az Alcampo spanyol hipermarketlánc új, adatvezérelt kültéri reklámkampányt indított, amely…
Tovább olvasom >Európában terjeszkedik a Faire online nagykereskedelmi platform
Az Egyesült Államokból indult Faire online nagykereskedelmi platform 14 európai…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH gyorselemzés: Továbbra is visszafogott az ipar teljesítménye
Az ipar továbbra is gyenge számokat produkál: júniusban az ipari…
Tovább olvasom >AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >Sallai Rolanddal mutatja be saját márkás kínálatát a SPAR
A SPAR Magyarország országos kampányt indít Sallai Rolanddal, a magyar…
Tovább olvasom >