Egyre kevesebb magyar cég sikeres az e-kereskedelemben, de vajon miért?
A magyar cégek nehezen boldogulnak az online kereskedelemben, és a nemzetközi értékesítés felé történő törekvéseikben fejlesztésekre van szükségük a regionális versenytársakhoz való felzárkózáshoz – állítják a szakértők.

Erősebbek a regionális versenytársak
A magyar e-kereskedelem látványosan elmarad a helyi vállalatok számára kedvezőtlen export-import aránytól. A hazai top e-kereskedők között mindössze három magyar cég található, miközben az import közel 15-szöröse az exportnak, jelezve a helyi szereplők lemaradását a régiós konkurenseikhez képest.
Az adatok azt mutatják, hogy 2014-ben hat hazai cég szerepelt a GKI Digital legnagyobb magyarországi e-kereskedők listáján, míg 2022-ben csupán három. Ez az alacsony szám részben azzal magyarázható, hogy a vállalkozások többsége belpiaci fókusszal működik, és korlátozott árréstömeggel rendelkezik. Emellett a szolgáltatásaik fejlesztése is elmaradt.
„A ma nyereséges kereskedelmi vállalatok annak köszönhetően maradnak talpon, vagy válnak nélkülözhetetlenné a vásárlók számára, hogy olyan szolgáltatásokat alakítanak ki, amelyek a vevők szükségleteinek egy szélesebb körét elégíti ki”
– idézi Radó Mátyást, az Oander Development egyik tulajdonosát a VG.
A nemzetközi színtérre való terjeszkedés hiánya további korlátot jelent. Az offline és az omnichannel kereskedelmet is a szofisztikált nemzetközi szereplők uralják, ami a hazai cégek versenyképességének elvesztéséhez vezet az online térben.
Az OTP Bank tervez egy webáruház indítását a fizz.hu néven, amely egy piactér-modellre épülő webáruház lesz, hasonlóan az eMAG-hoz és a Pepitához. Az OTP a fizetési szolgáltatásaikon keresztül már jelen van a hazai e-kereskedelemben, és a fizz.hu-val tervezi erősíteni pozícióját.
Az online térben való erősödés és versenyképesség növelése érdekében a magyar cégeknek az ügyfél-orientált szolgáltatások fejlesztésére és a nemzetközi piacok felé történő nyitásra kell összpontosítaniuk.
Kapcsolódó cikkeink
Új funkciókkal egészül ki a Glovo alkalmazása
A felhasználóknak nyújtható még személyre szabottabb élmény érdekében teljesen átalakítja…
Tovább olvasom >Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >Omnichannel vagy semmi – Az e-commerce új iránya
„Mintegy 450 ezer magyar 2023-ban úgy vásárolt először a Temun,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágítja az élelmiszert, hogy túl sok kézen megy át? – Ellátási láncokról és a „rövidítés” illúziójáról beszélt Éder Tamás
Sokan gondolják úgy, hogy az élelmiszerek árából le lehetne faragni,…
Tovább olvasom >„Ez egy politikai termék” – Az árrésstopról és a kiskereskedelem válságáról beszélt az MNKSZ főtitkára
Szakmailag nem indokolható, mégis maradhat – így foglalható össze az…
Tovább olvasom >Rekordszámú visszaváltás: havi félmillió palackot adnak vissza a Kifli.hu vásárlói
Több mint 2,6 millió visszaváltott palack néhány hónap alatt –…
Tovább olvasom >