Egyre kevesebb magyar cég sikeres az e-kereskedelemben, de vajon miért?
A magyar cégek nehezen boldogulnak az online kereskedelemben, és a nemzetközi értékesítés felé történő törekvéseikben fejlesztésekre van szükségük a regionális versenytársakhoz való felzárkózáshoz – állítják a szakértők.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/11/Kepernyofoto-2023-11-11-18.57.41.png)
Erősebbek a regionális versenytársak
A magyar e-kereskedelem látványosan elmarad a helyi vállalatok számára kedvezőtlen export-import aránytól. A hazai top e-kereskedők között mindössze három magyar cég található, miközben az import közel 15-szöröse az exportnak, jelezve a helyi szereplők lemaradását a régiós konkurenseikhez képest.
Az adatok azt mutatják, hogy 2014-ben hat hazai cég szerepelt a GKI Digital legnagyobb magyarországi e-kereskedők listáján, míg 2022-ben csupán három. Ez az alacsony szám részben azzal magyarázható, hogy a vállalkozások többsége belpiaci fókusszal működik, és korlátozott árréstömeggel rendelkezik. Emellett a szolgáltatásaik fejlesztése is elmaradt.
„A ma nyereséges kereskedelmi vállalatok annak köszönhetően maradnak talpon, vagy válnak nélkülözhetetlenné a vásárlók számára, hogy olyan szolgáltatásokat alakítanak ki, amelyek a vevők szükségleteinek egy szélesebb körét elégíti ki”
– idézi Radó Mátyást, az Oander Development egyik tulajdonosát a VG.
A nemzetközi színtérre való terjeszkedés hiánya további korlátot jelent. Az offline és az omnichannel kereskedelmet is a szofisztikált nemzetközi szereplők uralják, ami a hazai cégek versenyképességének elvesztéséhez vezet az online térben.
Az OTP Bank tervez egy webáruház indítását a fizz.hu néven, amely egy piactér-modellre épülő webáruház lesz, hasonlóan az eMAG-hoz és a Pepitához. Az OTP a fizetési szolgáltatásaikon keresztül már jelen van a hazai e-kereskedelemben, és a fizz.hu-val tervezi erősíteni pozícióját.
Az online térben való erősödés és versenyképesség növelése érdekében a magyar cégeknek az ügyfél-orientált szolgáltatások fejlesztésére és a nemzetközi piacok felé történő nyitásra kell összpontosítaniuk.
Kapcsolódó cikkeink
Bevezeti az Easy Ship szolgáltatást az Amazon Európában
Az Amazon elindítja Easy Ship szállítási megoldását Európában, elsőként a…
Tovább olvasom >Új szintre lépett a régiós e-kereskedelem
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalmát több mint 24…
Tovább olvasom >Vizsgálja a GVH az eMAG vállalkozástámogatási vállalásainak teljesítését
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálja, hogy az eMAG vállalásának megfelelően…
Tovább olvasom >További cikkeink
A globális minimumadó transzferárazási vonatkozásai
A tavalyi évtől Magyarország is alkalmazza a globális minimumadó szabályait,…
Tovább olvasom >Az IKEA új Mobil Átvételi Pontjai közelebb hozzák az otthon kényelmét
Újabb lépést tett az IKEA annak érdekében, hogy a vásárlók…
Tovább olvasom >Hősök és árulók ‒ a visszaélésbejelentési rendszer első éve
Az egész Európai Unióban, így nálunk is legalább egy éve,…
Tovább olvasom >