Egyre kevesebb akciós újságban egyre több termék

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 03. 04. 22:21

Egyre kevesebb leafletben hirdetnek a kereskedők egyre több terméket – ez olvasható ki a GfK Hungária 2003-ban indult Leaflet Monitor szolgáltatásának 2011. évi adataiból. Tavaly összesen 1144 kiadványt jelentettek meg az egyes üzletek, üzlethálózatok, míg 2010-ben ez a szám még 1208 volt. Legnagyobb számban a diszkontok adnak ki akciós termékeiket bemutató fényképes újságot, őket a hipermarketek, majd a szupermarketek követik a sorban.

A hirdetések csúcsidőszaka az év végi szezon: míg 2010-ben a hirdetett termékeknek a 26 százaléka, addig 2011-ben 27 százaléka az utolsó negyedévben jelent meg az akciós újságok lapjain. A GfK Leaflet Monitor felmérése szerint ez nagyjából egy oldalnyival növeli az átlagosan 12 napig érvényes leafletek terjedelmét. A karácsonyi szezonon belül mind 2010-ben, mind 2011-ben a november hónap volt a legintenzívebb, amikor is mintegy 22 000, illetve 24 000 terméket hirdettek a kereskedők saját nyomtatott akciós kiadványukban.

A hirdetett élelmiszer-kategóriák közül a legtöbb (18 271 db) hirdetés italokat népszerűsített 2011-ben. Hasonlóan nagy számban (17 151 db) hirdettek húsárut a tavalyi évben. Akciós tejtermékek 9383 hirdetésben jelentek meg.

Az utolsó negyedévek hirdetéseit 2010-ben és 2011-ben egyaránt a bor uralja – a legtöbb akciós hirdetés e témában jelent meg a leafletekben. A tavalyi évben a TOP 19 hirdetett kategória új belépőjeként megjelentek a notebookok, melyekkel a leafleteket forgató vásárlók 180 hirdetésben találkozhattak.

Kapcsolódó cikkeink