Egyre jobban bízunk a bankkártyában
Az internetet 2014-ben vásárlás céljából is használó magyar lakosság közel 85 százaléka használ bankkártyát hagyományos bolti vásárlásai során, 48 százaléka pedig már a világhálón is fizet kártyával – derül ki a GKI januárban készült felméréséből.
A hagyományos bolti vásárlások során az online is vásárló lakosság 61 százaléka rendszeresen nyúl készpénz helyett inkább bankkártyájához, ugyanakkor nagyobb összegű vásárlás vagy átmeneti készpénzhiány esetén további 24 százalék is hajlandó kártyáját használni. Az iskolai végzettség növekedésével együtt folyamatosan nő a bankkártyával fizetők aránya is, ugyanakkor a legfeljebb 8 általános iskolát végzett online vásárlók közel felének egyáltalán nincs bankkártyája. Míg a budapestiek 72 százaléka gyakorlott kártyahasználó, addig a községekben élők esetében csupán minden második emberről mondható el, hogy kártyáját rendszeresen használja bolti vásárlásai során.
Kapcsolódó cikkeink
K&H: hány forintért kártyáztak a magyarok külföldön?
Közel 3 millió alkalommal vásároltak külföldön a K&H bankkártyás ügyfelei…
Tovább olvasom >Egy év alatt félúton a Mastercard tokenizációs átalakulása Európában
Egy évvel azt követően, hogy a Mastercard bejelentette célját: 2030-ra…
Tovább olvasom >A bankkártya-költségek nőnek, de a tudatos ügyfél még jól is járhat
Nemcsak a bevásárlókosár tartalma, de a bankkártyánk is egyre drágább…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >Alkoholmentes sörbe invesztál Robbie Williams
Robbie Williams személyében befektetőt kapott az ausztrál Heaps Normal alkoholmentes…
Tovább olvasom >Bővíti sajtgyártó kapacitását az Arla Foods Bahreinben
50,9 millió eurót, azaz mintegy 59,4 millió dollárt invesztál az…
Tovább olvasom >