Egyre gyakoribbá válik a sajtlopás Hollandiában
A tolvajok egyre gyakrabban károsítják meg a holland tejtermelőket és sajtárusokat, a kár évente több tízezer eurót tesz ki – közölte Wim Meure-Buren, a holland tejtermelők szövetsége, a Boerderijzuivelbond elnöke az RTL Nieuws holland műsorszolgáltatónak nyilatkozva pénteken.
Wim Meure-Buren televíziós nyilatkozatában – amelyet a Dutch News című angol nyelvű holland internetes portál szemlézett – elmondta: a holland sajt vonzó termékké vált a tolvajok számára, a sajtlopás az elmúlt néhány évben valódi problémává vált Hollandiában.
Tájékoztatása szerint 2022-ben a tolvajok 1600 kiló sajtot loptak el 21 ezer euró (mintegy 8,4 millió forint) értékben a hollandiai Noord Brabant régióban található Fijnaart tejgazdaságából. Egy egész kerek sajt akár 100-150 euróba is kerülhet – jegyezte meg.
A szövetség elnöke elmondta, hogy a sajtokat nyilvántartási számmal látják el, ezért nyomon követhetők. Példaként említette, hogy 2020-ban két tolvajt állítottak elő azért, mert 300 sajtot loptak el 40 ezer euró (mintegy 16 millió forint) értékben egy, a gelderlandi Lieveldében található üzletből. A sajtokat a Marktplaats nevű holland aukciósoldalon kínálták eladásra, de a regisztrációs számoknak köszönhetően gyorsan megtalálták az elkövetőket.
A legutóbbi sajtlopás valamivel húsvét előtt történt Utrechtben, ahol Martijn van der Valk kiskereskedő üzletében üresen találta a sajtot és más tejterméket kínáló hűtőpultot. A kereskedő mintegy 20 ezer euró (közel 8 millió forint) értékű árut veszített el.
Meure-Buren azt mondta, hogy az ellopott sajtok nagy valószínűséggel külföldön vannak, ahol azonban már nem lehet nyomon követni útjukat.
A sajtárusok számára a lopások „pénzügyi katasztrófát” jelentenek – emelte ki a holland tejtermelők szövetségének elnöke – mivel legalább egy évbe telik az áru újbóli biztosítása, az úgynevezett öreg sajtnak ugyanis legalább 12 hónapig kell érlelődnie.
Kapcsolódó cikkeink
Klasszikus holland márkák eladására készül az Unilever
Az Unilever olyan klasszikus holland márkák eladását fontolgatja, mint az…
Tovább olvasom >Lánchíd Klub októberi exkluzív: Magas vásárlóerő mellett is vannak kihívások: a belga piac, közelről
Szautner Péter, a FrieslandCampina nemzetközi vezérigazgatója a Lánchíd Klub októberi találkozóján a…
Tovább olvasom >Kibocsátásmentes járművekkel végzi az áruszállítást amszterdami üzleteibe a Jumbo
A holland Jumbo az „Oxygen” nevű, zéró kibocsátású elektromos teherautókkal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >