Egyre gyakoribbá válik a sajtlopás Hollandiában
A tolvajok egyre gyakrabban károsítják meg a holland tejtermelőket és sajtárusokat, a kár évente több tízezer eurót tesz ki – közölte Wim Meure-Buren, a holland tejtermelők szövetsége, a Boerderijzuivelbond elnöke az RTL Nieuws holland műsorszolgáltatónak nyilatkozva pénteken.
Wim Meure-Buren televíziós nyilatkozatában – amelyet a Dutch News című angol nyelvű holland internetes portál szemlézett – elmondta: a holland sajt vonzó termékké vált a tolvajok számára, a sajtlopás az elmúlt néhány évben valódi problémává vált Hollandiában.
Tájékoztatása szerint 2022-ben a tolvajok 1600 kiló sajtot loptak el 21 ezer euró (mintegy 8,4 millió forint) értékben a hollandiai Noord Brabant régióban található Fijnaart tejgazdaságából. Egy egész kerek sajt akár 100-150 euróba is kerülhet – jegyezte meg.
A szövetség elnöke elmondta, hogy a sajtokat nyilvántartási számmal látják el, ezért nyomon követhetők. Példaként említette, hogy 2020-ban két tolvajt állítottak elő azért, mert 300 sajtot loptak el 40 ezer euró (mintegy 16 millió forint) értékben egy, a gelderlandi Lieveldében található üzletből. A sajtokat a Marktplaats nevű holland aukciósoldalon kínálták eladásra, de a regisztrációs számoknak köszönhetően gyorsan megtalálták az elkövetőket.
A legutóbbi sajtlopás valamivel húsvét előtt történt Utrechtben, ahol Martijn van der Valk kiskereskedő üzletében üresen találta a sajtot és más tejterméket kínáló hűtőpultot. A kereskedő mintegy 20 ezer euró (közel 8 millió forint) értékű árut veszített el.
Meure-Buren azt mondta, hogy az ellopott sajtok nagy valószínűséggel külföldön vannak, ahol azonban már nem lehet nyomon követni útjukat.
A sajtárusok számára a lopások „pénzügyi katasztrófát” jelentenek – emelte ki a holland tejtermelők szövetségének elnöke – mivel legalább egy évbe telik az áru újbóli biztosítása, az úgynevezett öreg sajtnak ugyanis legalább 12 hónapig kell érlelődnie.
Kapcsolódó cikkeink
Növekedni látja a vegán termékek iránti keresletet a holland Albert Heijn
A holland Albert Heijn bejelentése szerint az üzleteiben 2023-ban értékesített…
Tovább olvasom >Úttörő innováció a sajtkészítésben: a NewMoo növényi alapú kazeint fejleszt
A NewMoo Ltd., egy izraeli élelmiszer-technológiai start-up vállalkozás, újraértelmezi a…
Tovább olvasom >Egyre kisebb a bio és nem bio élelmiszerek közötti árkülönbség Hollandiában
A bio és nem bio élelmiszertermékek közötti árkülönbség 63%-ról 48%-ra…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >