Egyre gyakoribbá válik a sajtlopás Hollandiában
A tolvajok egyre gyakrabban károsítják meg a holland tejtermelőket és sajtárusokat, a kár évente több tízezer eurót tesz ki – közölte Wim Meure-Buren, a holland tejtermelők szövetsége, a Boerderijzuivelbond elnöke az RTL Nieuws holland műsorszolgáltatónak nyilatkozva pénteken.
Wim Meure-Buren televíziós nyilatkozatában – amelyet a Dutch News című angol nyelvű holland internetes portál szemlézett – elmondta: a holland sajt vonzó termékké vált a tolvajok számára, a sajtlopás az elmúlt néhány évben valódi problémává vált Hollandiában.
Tájékoztatása szerint 2022-ben a tolvajok 1600 kiló sajtot loptak el 21 ezer euró (mintegy 8,4 millió forint) értékben a hollandiai Noord Brabant régióban található Fijnaart tejgazdaságából. Egy egész kerek sajt akár 100-150 euróba is kerülhet – jegyezte meg.
A szövetség elnöke elmondta, hogy a sajtokat nyilvántartási számmal látják el, ezért nyomon követhetők. Példaként említette, hogy 2020-ban két tolvajt állítottak elő azért, mert 300 sajtot loptak el 40 ezer euró (mintegy 16 millió forint) értékben egy, a gelderlandi Lieveldében található üzletből. A sajtokat a Marktplaats nevű holland aukciósoldalon kínálták eladásra, de a regisztrációs számoknak köszönhetően gyorsan megtalálták az elkövetőket.
A legutóbbi sajtlopás valamivel húsvét előtt történt Utrechtben, ahol Martijn van der Valk kiskereskedő üzletében üresen találta a sajtot és más tejterméket kínáló hűtőpultot. A kereskedő mintegy 20 ezer euró (közel 8 millió forint) értékű árut veszített el.
Meure-Buren azt mondta, hogy az ellopott sajtok nagy valószínűséggel külföldön vannak, ahol azonban már nem lehet nyomon követni útjukat.
A sajtárusok számára a lopások „pénzügyi katasztrófát” jelentenek – emelte ki a holland tejtermelők szövetségének elnöke – mivel legalább egy évbe telik az áru újbóli biztosítása, az úgynevezett öreg sajtnak ugyanis legalább 12 hónapig kell érlelődnie.
Kapcsolódó cikkeink
Gyengébben teljesítettek tavaly az A-márkák a holland szupermarketekben
2024-ben 9%-kal csökkent az A-márkás termékek értékesítése a holland szupermarketekben…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >További cikkeink
A NETWORKING MŰVÉSZETE – Teraszra kiülős, inspiráló Trade Marketing Klubülés
Június 5-én 14: 30kezdettel mindenkit vár a következő Trade Marketing…
Tovább olvasom >Az OECD-ben 4,2 százalékra lassult az éves infláció márciusban
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) tagországaiban a fogyasztói…
Tovább olvasom >Új környezetvédelmi bírságok: a cégeknek mostantól mélyebben a zsebükbe kell nyúlniuk
2025 májusától az engedélyeztetési, levegővédelmi, zajvédelmi, hulladékgazdálkodási bírságokat szabályozó, valamint…
Tovább olvasom >