Egymillió fontos rekordáron adtak el egy rekesz 1974-es kínai gabonapárlatot egy londoni árverésen
Egymillió brit fontért (413 milllió forintért) adtak el egy rekesznyit a kínaiak legendás nemzeti itala, a pajcsiu – egy főként cirokból vagy rizsből készült gabonapárlat – 1974-es évjáratából egy londoni aukción, ami rekordnak számít a Kínán kívül tartott árverések történetében.
Az eredmény meglepte a pénteki áverést szervező Sotheby’s becsüseit, akik legfeljebb 200 és 450 ezer font közti leütési árat valószínűsítettek – írja internetes oldalán a CNN.
A londoni árverésen a híres kínai gabonapárlat Kweichow Moutai márkájú, Sun Flower néven forgalmazott változatát bocsátották áruba. A vevő egy meg nem nevezett kínai gyűjtő.
Az egymillió font a legmagasabb összeg, amelyet egyetlen tétel Moutai pajcsiuért valaha is fizettek Kína határain kívül. A Sun Flower pajcsiu vonzerejét növeli, hogy a kínai kulturális forradalom idejéből származik, méghozzá 1974-ből, amikor különösen kevés készült a „tüzes vízből”. Az amúgy Flying Fairy (Repülő Tündér) néven forgalmazott szeszesital exportra gyártott változata átmenetileg, a kulturális forradalomnak nevezett zűrzavar idején viselte a Napraforgó nevet.
A Moutai-pajcsiu a kommunista Kína alapítója, Mao Ce-tung kedvenc italának számított, és ezzel kínálták meg Richard Nixon egykori amerikai elnököt is 1972-es történelmi kínai látogatásán, valamint Barack Obama volt elnököt is, amikor 2013-ban Kaliforniában találkozott Hszi Csin-ping kínai elnökkel.
Az 53 százalékos gabonapárlat gyártója, a Kweichow Moutai Co. Ltd. a világ legnagyobb italgyártója, egyben Kína legértékesebb vállalata a techcégeket nem számítva; csak tavaly 70 százalékkal nőtt részvényeinek árfolyama a sanghaji tőzsdén. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tizenkét hónapja csökkennek az élelmiszerárak Kínában
Júniusban a vártnál nagyobb mértékben mérséklődött az éves infláció Kínában:…
Tovább olvasom >MTÜ: élénkül a kínai beutazó turizmus
Egyre jobban élénkül a kínai beutazó turizmus Magyarországon és Európában…
Tovább olvasom >Rájár a rúd a Sheinre
A Shein, a fast fashion online divatkereskedelem egyik vezető szereplője,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >