Egyeztetés, törvényalkotás – közösen
A VPOP, látva a rá zúduló kérdéseket, Termékdíj Stratégiai Bizottság felállítását kezdeményezte, amelynek tagjai a VPOP, a Pénzügyminisztérium, a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, valamint az érdek-képviseleti szervek. Feladata, hogy a felmerülő problémákra szakmai útmutatót adjon, szükség esetén jogszabály-módosító javaslatokat dolgozzon ki az érdekeltek bevonásával. Az egyik fontos probléma, amelyről vélhetően az áprilisi ülésen szó lesz, a bércsomagolás kérdése. A másik az adminisztráció csökkentése. Jelenleg ugyanis elterjedt gyakorlat, hogy egy belföldi gyártó cégtől egy kereskedőcég átvállalja a termékdíj-fizetési kötelezettséget, azzal a feltétellel, hogy exportálja a megvásárolt termékeket. Az export igazolásául be kell nyújtani a vámokmányok, EU-ba értékesítés esetén a számlák és fuvarokmányok másolatát papíralapon, ami egy-egy cég esetében több tízezer dokumentumot is jelenthet. A hírek szerint a KVVM hajlik a digitális hordozóeszközön történő adatszolgáltatás lehetőségének bevezetésére.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >