Egyeztetés, törvényalkotás – közösen
A VPOP, látva a rá zúduló kérdéseket, Termékdíj Stratégiai Bizottság felállítását kezdeményezte, amelynek tagjai a VPOP, a Pénzügyminisztérium, a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, valamint az érdek-képviseleti szervek. Feladata, hogy a felmerülő problémákra szakmai útmutatót adjon, szükség esetén jogszabály-módosító javaslatokat dolgozzon ki az érdekeltek bevonásával. Az egyik fontos probléma, amelyről vélhetően az áprilisi ülésen szó lesz, a bércsomagolás kérdése. A másik az adminisztráció csökkentése. Jelenleg ugyanis elterjedt gyakorlat, hogy egy belföldi gyártó cégtől egy kereskedőcég átvállalja a termékdíj-fizetési kötelezettséget, azzal a feltétellel, hogy exportálja a megvásárolt termékeket. Az export igazolásául be kell nyújtani a vámokmányok, EU-ba értékesítés esetén a számlák és fuvarokmányok másolatát papíralapon, ami egy-egy cég esetében több tízezer dokumentumot is jelenthet. A hírek szerint a KVVM hajlik a digitális hordozóeszközön történő adatszolgáltatás lehetőségének bevezetésére.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >Veszteségbe fordult a friss tej értékesítése – rávilágított a GVH grafikonja
A magyar kiskereskedelem egy újabb, eddig kevésbé reflektorfényben lévő problémája…
Tovább olvasom >Lassan elfogynak a sarki kisboltok: 22 ezer bolt tűnt el négy év alatt
2024 végére több mint 5200 kiskereskedelmi üzlet szűnt meg Magyarországon…
Tovább olvasom >