Egyeztetés, törvényalkotás – közösen
A VPOP, látva a rá zúduló kérdéseket, Termékdíj Stratégiai Bizottság felállítását kezdeményezte, amelynek tagjai a VPOP, a Pénzügyminisztérium, a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, valamint az érdek-képviseleti szervek. Feladata, hogy a felmerülő problémákra szakmai útmutatót adjon, szükség esetén jogszabály-módosító javaslatokat dolgozzon ki az érdekeltek bevonásával. Az egyik fontos probléma, amelyről vélhetően az áprilisi ülésen szó lesz, a bércsomagolás kérdése. A másik az adminisztráció csökkentése. Jelenleg ugyanis elterjedt gyakorlat, hogy egy belföldi gyártó cégtől egy kereskedőcég átvállalja a termékdíj-fizetési kötelezettséget, azzal a feltétellel, hogy exportálja a megvásárolt termékeket. Az export igazolásául be kell nyújtani a vámokmányok, EU-ba értékesítés esetén a számlák és fuvarokmányok másolatát papíralapon, ami egy-egy cég esetében több tízezer dokumentumot is jelenthet. A hírek szerint a KVVM hajlik a digitális hordozóeszközön történő adatszolgáltatás lehetőségének bevezetésére.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >