Magazin: Egyenletesen oszlik meg a forgalom a fűszerpiacon

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 08. 24. 11:47

A fűszerek kiskereskedelmi forgalma 1 százalékkal nőtt 2010. április–2011. márciusban, az előző tizenkét hónaphoz viszonyítva. Így az éves piac elérte a 13 milliárd forintot. Mennyiségben mínusz 1 százalékot regisztrált a Nielsen.

A gyártói márkák pozíciója valamelyest javult a fűszernél tavalyelőtt, múlt évben viszont újra változott, a legutóbbi adatok tükrében. Ugyanis a kereskedelmi márkás termékek értékben mért piaci részesedése 22 százalékról 24-re emelkedett, éves összehasonlításban.

Szinte minden bolttípusban és mindegyik régióban számottevő szerepet játszanak a fűszerek a választékban. Forgalmuk ugyanis egyenletesebben oszlik meg, mint általában a többi élelmiszeré.

A hipermarket, illetve a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna mellett viszonylag magas a hagyományos, 51–200 négyzetméteres piacrésze is.

Az egyes régiókban is azt látjuk, hogy a fűszer piacrésze közelebb esik a lakosság számarányához, mint sok más élelmiszer-kategória esetében.

Kapcsolódó cikkeink