Magazin: Egyenletesen oszlik meg a forgalom a fűszerpiacon
A fűszerek kiskereskedelmi forgalma 1 százalékkal nőtt 2010. április–2011. márciusban, az előző tizenkét hónaphoz viszonyítva. Így az éves piac elérte a 13 milliárd forintot. Mennyiségben mínusz 1 százalékot regisztrált a Nielsen.
A gyártói márkák pozíciója valamelyest javult a fűszernél tavalyelőtt, múlt évben viszont újra változott, a legutóbbi adatok tükrében. Ugyanis a kereskedelmi márkás termékek értékben mért piaci részesedése 22 százalékról 24-re emelkedett, éves összehasonlításban.
Szinte minden bolttípusban és mindegyik régióban számottevő szerepet játszanak a fűszerek a választékban. Forgalmuk ugyanis egyenletesebben oszlik meg, mint általában a többi élelmiszeré.
A hipermarket, illetve a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna mellett viszonylag magas a hagyományos, 51–200 négyzetméteres piacrésze is.
Az egyes régiókban is azt látjuk, hogy a fűszer piacrésze közelebb esik a lakosság számarányához, mint sok más élelmiszer-kategória esetében.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >Veszteségbe fordult a friss tej értékesítése – rávilágított a GVH grafikonja
A magyar kiskereskedelem egy újabb, eddig kevésbé reflektorfényben lévő problémája…
Tovább olvasom >Lassan elfogynak a sarki kisboltok: 22 ezer bolt tűnt el négy év alatt
2024 végére több mint 5200 kiskereskedelmi üzlet szűnt meg Magyarországon…
Tovább olvasom >