Magazin: Egyenletesen oszlik meg a forgalom a fűszerpiacon
A fűszerek kiskereskedelmi forgalma 1 százalékkal nőtt 2010. április–2011. márciusban, az előző tizenkét hónaphoz viszonyítva. Így az éves piac elérte a 13 milliárd forintot. Mennyiségben mínusz 1 százalékot regisztrált a Nielsen.
A gyártói márkák pozíciója valamelyest javult a fűszernél tavalyelőtt, múlt évben viszont újra változott, a legutóbbi adatok tükrében. Ugyanis a kereskedelmi márkás termékek értékben mért piaci részesedése 22 százalékról 24-re emelkedett, éves összehasonlításban.
Szinte minden bolttípusban és mindegyik régióban számottevő szerepet játszanak a fűszerek a választékban. Forgalmuk ugyanis egyenletesebben oszlik meg, mint általában a többi élelmiszeré.
A hipermarket, illetve a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna mellett viszonylag magas a hagyományos, 51–200 négyzetméteres piacrésze is.
Az egyes régiókban is azt látjuk, hogy a fűszer piacrésze közelebb esik a lakosság számarányához, mint sok más élelmiszer-kategória esetében.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >