Egyedül és határozottan vásárolnak a nők

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 12. 14. 00:07

Magyarországon a bevásárlást továbbra is jellemzően a nők intézik: a napi fogyasztási cikkek értékben mért forgalmának mintegy felét ezek a vásárlások teszik ki – derül ki a GfK Hungária különböző felmérésekből készített összeállításából.

A nők 16 százalékára igaz csupán, hogy „csak leemel valamit a polcról, és már megy is”, 35 százalékuk szívesen tölti az idejét vásárlással és kirakatok nézegetésével.
A magyar nők hajlamosabbak előre be nem tervezett termék megvásárlására, igaz, az életkor növekedésével ez az arány csökken. Szintén a nők azok, akik hajlandók többet utazni azért, hogy az elvárásaiknak minél inkább megfelelő üzletekben vásároljanak. A nők 70 százaléka állítja, hogy mindig megnézi, mit hol érdemes beszerezni.
Válság idején, különösen karácsonykor  kitörési pont lehetett volna a marketingesek és reklámszakemberek számára, hogy a női fogyasztókat újszerű módszerekkel, eszközökkel vásárlásra csábítsák, de végignézve az ünnepi díszben pompázó boltokat, plázákat, kirakodóvásárokat, semmi újjal nem találkozhattunk. Pedig a női vásárlók elképesztő összegek elköltéséről döntenek. A Boston Consulting Group felmérése szerint– amely 40 földrajzi régióban élő, 12 ezernél több eltérő jövedelmi szintű és foglalkozású nő válaszai, illetve több száz interjú alapján készült – megtudhatjuk, hogy a nők világszinten körülbelül évi 20 ezer milliárd dollárnyi fogyasztásra fordítható kiadás fölött rendelkeznek. Ez az összeg a következő öt évben elérheti a 28 ezer milliárd dollárt is, míg a nők éves összkeresete 13 ezer milliárd dollárról 18 ezer milliárdra emelkedhet. Összességében a nők fogyasztása olyan piaci növekedést eredményez, amely nagyobb – valójában több mint kétszer akkora –, mint Kína és India potenciálja együttvéve – írja a Világgazdaság Online.




Kapcsolódó cikkeink