Egyedi megoldások a sertésfogyasztás ösztönzéséért
Az elmúlt években növekedett a sertéshús fogyasztás Magyarországon. Ez részben a fogyasztókat célzó kommunikációs kampányoknak is köszönhető, hiszen az Agrármarketing Centrum a Földművelésügyi Minisztérium megbízásából jelenleg is nagyszabású médiakampánnyal ösztönzi a magas vas és vitamin tartalma miatt népszerű sertés húsfélének fogyasztását. A különböző média megjelenések mellett a budapestiek különleges látványelemekkel díszített buszmegállókkal is találkozhattak május első felében a Széll Kálmán téren, második felében pedig az Allee bevásárlóközpontnál.
Az ágazat támogatására az utóbbi években számos intézkedés történt a gazdák és a kormányzat közös erőfeszítésével. 2017-ben a sertéságazat kibocsátása a mezőgazdasági kibocsátás 9,4 százaléka, 239,5 milliárd forint lett (KSH), köszönhetően az egy év alatt megfigyelhető 9,2 százalékos emelkedésnek. A Kormány 2016. január 1-től 5%-ra mérsékelte a sertés tőkehús ÁFÁ-ját, amely mérföldkövet jelent a feketegazdaság felszámolásában és a vásárlói tudatosság, fogyasztásösztönzés elősegítésében. A sikerhez hozzájárul az is, hogy hazánkban a magas minőségű, GMO-mentes termékek előállításánál az EU állatjóléti előírásainál szigorúbb kritériumokat kell teljesíteni.
Kapcsolódó cikkeink
Magyar sertéshús-külkereskedelem: drámai visszaesés az első öt hónapban
Miközben a világ meghatározó sertéshúspiacain – így az Egyesült Államokban,…
Tovább olvasom >Csökken az élő sertés kivitele, behozatala és a termelői ára is
A KSH adatai szerint Magyarország élősertés-kivitele 30,7 százalékkal 10 ezer…
Tovább olvasom >Drága falatok – egyre mélyebben kell a pénztárcába nyúlni a húsért
Hiába őrzi népszerűségét a sertéshús a magyar fogyasztók körében, az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Agrárminisztérium: a nemzeti kormányra mindig számíthatnak a magyar gazdák
A kormány egyik legfontosabb szövetségesei a magyar gazdák, ezért a…
Tovább olvasom >Tehén- és kecskesajtokat hívtak vissza a kereskedelemből mikrobiológiai szennyeződés miatt
Franciaországból származó pasztőrözött tehén- és kecskesajtokat hívtak vissza a kereskedők…
Tovább olvasom >Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >