Egyedi megoldások a sertésfogyasztás ösztönzéséért
Az elmúlt években növekedett a sertéshús fogyasztás Magyarországon. Ez részben a fogyasztókat célzó kommunikációs kampányoknak is köszönhető, hiszen az Agrármarketing Centrum a Földművelésügyi Minisztérium megbízásából jelenleg is nagyszabású médiakampánnyal ösztönzi a magas vas és vitamin tartalma miatt népszerű sertés húsfélének fogyasztását. A különböző média megjelenések mellett a budapestiek különleges látványelemekkel díszített buszmegállókkal is találkozhattak május első felében a Széll Kálmán téren, második felében pedig az Allee bevásárlóközpontnál.
Az ágazat támogatására az utóbbi években számos intézkedés történt a gazdák és a kormányzat közös erőfeszítésével. 2017-ben a sertéságazat kibocsátása a mezőgazdasági kibocsátás 9,4 százaléka, 239,5 milliárd forint lett (KSH), köszönhetően az egy év alatt megfigyelhető 9,2 százalékos emelkedésnek. A Kormány 2016. január 1-től 5%-ra mérsékelte a sertés tőkehús ÁFÁ-ját, amely mérföldkövet jelent a feketegazdaság felszámolásában és a vásárlói tudatosság, fogyasztásösztönzés elősegítésében. A sikerhez hozzájárul az is, hogy hazánkban a magas minőségű, GMO-mentes termékek előállításánál az EU állatjóléti előírásainál szigorúbb kritériumokat kell teljesíteni.
Kapcsolódó cikkeink
Csökkent a vágósertés termelői ára az egy évvel korábbihoz képest
A KSH adatai szerint Magyarország élősertés-kivitele 21,6 százalékkal 6,7 ezer…
Tovább olvasom >42 százalékkal esett vissza az élősertés behozatala
A KSH adatai szerint Magyarország élősertés-kivitele 3,3 százalékkal 5,6 ezer…
Tovább olvasom >Indul a „Micsoda malacunk van!” sertéshús-népszerűsítő kampány – videóval
A magyar termékek vásárlása a nemzetgazdaságot támogatja, munkahelyek megtartását segíti,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >