Egyedi megközelítéssel terjeszkedik az online élelmiszerpiacon a Rohlik

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 10. 24. 09:50

Az Európában már öt országban jelenlévő Rohlik Group stratégiája középpontjában a széles választék, nagyszerű kiszolgálás, frissesség, fenntarthatóság és kiváló ár-érték arány áll. A vállalatot egyedi megközelítéssel igyekszik önmagát megkülönböztetni versenytársaitól.

A Rohlik az online élelmiszer-házhozszállítási piacon egyedi megközelítéssel tűnik ki a versenytársak közül – mondta el Petr Chvojka, a cég saját márkákért felelős vezetője egy a PLMA Live-nak adott exkluzív interjúban. Míg a versenytársak például a gyorskereskedelmet vagy a „click and collect” megoldást alkalmazzák, addig a Rohlik a vásárlóknak gyors és pontos kiszállítást kínál. A vállalat egyik fő megkülönböztető jegye a 15 perces kiszállítási időablak, mely lehetővé teszi, hogy a vásárlóknak ne kelljen otthon várniuk egész délután, hanem pontosan tudják, mikor érkezik a futár a rendelésükkel.

A szakember szerint ebben kulcsszerep jut az automatizált fulfilment központoknak, különösen a nyugati országokban. A vállalat az emberi beavatkozás minimalizálására és a mesterséges intelligencia használatára törekszik, hogy javítsa rendelés-összeállítási folyamatát és növelje nyereségességét.

A cég hosszú távú célja, hogy saját márkás termékei a csoportszintű nettó bevétel 20%-át adják. Ehhez 15-20 különböző márkanevet és 800-1000 különféle terméket szeretnének fejleszteni.

Petr Chvojka szerint a beszállítóknak érdemes az online piacot, mint új értékesítési csatornát kihasználniuk. Hangsúlyozta, hogy az e-kereskedelem, különösen az élelmiszerpiacon, komoly növekedési potenciállal kecsegtet, és az időben becsatlakozó cégek előnyre tehetnek szert „e-food forradalomban”.

Kapcsolódó cikkeink