Egyedi ízélmény a fenntarthatóság jegyében: Magyarországra is megérkezett a díjnyertes, sötétlila paradicsom
Idén májustól már Magyarországon is megkezdődött a különleges színű, többszörösen díjnyertes YOOM™ paradicsom termesztése és forgalmazása.
A YOOM™ a világ vezető agrárvállalatai közé tartozó, több mint 100 országban tevékenykedő Syngenta paradicsoma.
A vállalat tavaly novemberben nyilvánosságra hozott, a 2021-2025 közti időszakra vonatkozó fenntarthatósági terve, a Good Growth Plan keretében vállalta, hogy felgyorsítja az innovációt a termelők és a természet érdekében. Ezzel összhangban, innovatív közös munka eredményeként született meg a YOOM™.
Vállalatunk zöldségvetőmag divíziója élen jár a zöldségfajták nemesítésében, munkatársaink elkötelezettek az innováció iránt és azon dolgoznak, hogy a termelő partnereinken keresztül egészséges és ízletes zöldségek kerüljenek a fogyasztókhoz.
Értékes összetevők az egészséges táplálkozáshoz, hosszan tartó „umami” ízélménnyel
A YOOM™ könnyen felismerhető különleges sötétlila színéről és édes-savanyú zamatáról, amely az izgalmas „umami” ízben ölt testet – így nevezzük az „ötödik ízt”. Az umami egy aminosav, amely más molekulákkal együtt fokozza az ízlelőbimbókra gyakorolt élményt. Sötét színéért az antocianin felel, amely vízben oldódó természetes pigment. Emellett gazdag karotinoidokban is, amelyek erős antioxidánsok és segítenek leküzdeni a fáradtságot. Ehhez társul még a nagy adag C-vitamin, magnézium és kálium.
Ideális élelmiszer a vérnyomás-, valamint a szív- és érrendszeri problémák kezelésére.
Rövidebb szállítási távolságok, kisebb karbonlábnyom
A YOOM™ paradicsomokat mind az 5 kontinensen termesztik partnereink. Keressük azokat az ideális éghajlati viszonyokat, amelyek mellett tökéletesen növekednek, teljes aromájukat kibontakoztatják, fogyasztóink pedig egész évben élvezheti azt. Ezzel karbonlábnyomunkat is csökkentjük, mivel a termékszállítás során rövidülnek a távolságok, az üzletek polcaira pedig mindig frissen szedett paradicsom kerülhet. Ez az oka annak, hogy a paradicsomok, az adott termesztési területtől függően, délen sötétebbek, északon pedig világosabbak.
Fenntarthatóan termesztve és csomagolva
A Magyarország déli részén, a Trivega Kft. orosházi és forráskúti kertészetében termő YOOM™ paradicsomot a tervek szerint idén mintegy 300 ezer – fenntartható erdőgazdaságok alapanyagaiból készült – csomagban találják meg a fogyasztók 2021-ben a Tesco hipermarketek polcain. A paradicsomot a szakemberek korszerű üvegházban termelik, amelyet geotermikus energiával fűtenek. A növények természetes közegben fejlődnek, a betegségektől és rovaroktól biológiai növényvédelemmel óvják őket.
Többszörösen díjnyertes innováció
A YOOM™ tavaly elnyerte a Fruit Logistica Innovációs Nagydíját, amely az egyik legrangosabb szakmai elismerés. A brüsszeli Taste Institute a legmagasabb, három csillaggal díjazta a paradicsom ízét, amely így megkapta a „Superior Taste Award” díjat. Belgiumban pedig az Év Terméke lett zöldség kategóriában.
TOVÁBBI INFORMÁCIÓ:
Gáncse Mihály, zöldség vetőmag marketing vezető, Syngenta Magyarország
mihaly.gancse@syngenta.com
Kapcsolódó cikkeink
AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >Új kihívások, innovatív válaszok a napraforgó és kukorica termesztésében
Választóvonalhoz érkezett a magyar mezőgazdaság: a klímaváltozás hatásai, a gazdasági…
Tovább olvasom >MLSZKSZ: Új lendületet kap az intermodális és fenntartható közlekedés
Július 31-én megjelent az Energiaügyi Miniszter 18/2025. (VII. 31.) számú…
Tovább olvasom >További cikkeink
Elemi erők találkoznak a jubileumi MVM ZENERGIA koncerten a Papp László Budapest Sportarénában
Egyedülálló zenei és vizuális élménnyel várja a művészet kedvelőit a…
Tovább olvasom >Nem a méret számít, hanem a partnerség: a Dunapacknál a kis ügyfelekre is nagy figyelem jut
Interjú Szőnyi Zoltánnal, a Dunapack Packaging értékesítési igazgatójával A csomagolóiparban…
Tovább olvasom >Kik festik a jövő otthonait?
Miközben a lakásfelújítási hullám új lendületet ad az építőiparnak, csendben…
Tovább olvasom >