Egyedi ízélmény a fenntarthatóság jegyében: Magyarországra is megérkezett a díjnyertes, sötétlila paradicsom
Idén májustól már Magyarországon is megkezdődött a különleges színű, többszörösen díjnyertes YOOM™ paradicsom termesztése és forgalmazása.
A YOOM™ a világ vezető agrárvállalatai közé tartozó, több mint 100 országban tevékenykedő Syngenta paradicsoma.
A vállalat tavaly novemberben nyilvánosságra hozott, a 2021-2025 közti időszakra vonatkozó fenntarthatósági terve, a Good Growth Plan keretében vállalta, hogy felgyorsítja az innovációt a termelők és a természet érdekében. Ezzel összhangban, innovatív közös munka eredményeként született meg a YOOM™.
Vállalatunk zöldségvetőmag divíziója élen jár a zöldségfajták nemesítésében, munkatársaink elkötelezettek az innováció iránt és azon dolgoznak, hogy a termelő partnereinken keresztül egészséges és ízletes zöldségek kerüljenek a fogyasztókhoz.
Értékes összetevők az egészséges táplálkozáshoz, hosszan tartó „umami” ízélménnyel
A YOOM™ könnyen felismerhető különleges sötétlila színéről és édes-savanyú zamatáról, amely az izgalmas „umami” ízben ölt testet – így nevezzük az „ötödik ízt”. Az umami egy aminosav, amely más molekulákkal együtt fokozza az ízlelőbimbókra gyakorolt élményt. Sötét színéért az antocianin felel, amely vízben oldódó természetes pigment. Emellett gazdag karotinoidokban is, amelyek erős antioxidánsok és segítenek leküzdeni a fáradtságot. Ehhez társul még a nagy adag C-vitamin, magnézium és kálium.
Ideális élelmiszer a vérnyomás-, valamint a szív- és érrendszeri problémák kezelésére.
Rövidebb szállítási távolságok, kisebb karbonlábnyom
A YOOM™ paradicsomokat mind az 5 kontinensen termesztik partnereink. Keressük azokat az ideális éghajlati viszonyokat, amelyek mellett tökéletesen növekednek, teljes aromájukat kibontakoztatják, fogyasztóink pedig egész évben élvezheti azt. Ezzel karbonlábnyomunkat is csökkentjük, mivel a termékszállítás során rövidülnek a távolságok, az üzletek polcaira pedig mindig frissen szedett paradicsom kerülhet. Ez az oka annak, hogy a paradicsomok, az adott termesztési területtől függően, délen sötétebbek, északon pedig világosabbak.
Fenntarthatóan termesztve és csomagolva
A Magyarország déli részén, a Trivega Kft. orosházi és forráskúti kertészetében termő YOOM™ paradicsomot a tervek szerint idén mintegy 300 ezer – fenntartható erdőgazdaságok alapanyagaiból készült – csomagban találják meg a fogyasztók 2021-ben a Tesco hipermarketek polcain. A paradicsomot a szakemberek korszerű üvegházban termelik, amelyet geotermikus energiával fűtenek. A növények természetes közegben fejlődnek, a betegségektől és rovaroktól biológiai növényvédelemmel óvják őket.
Többszörösen díjnyertes innováció
A YOOM™ tavaly elnyerte a Fruit Logistica Innovációs Nagydíját, amely az egyik legrangosabb szakmai elismerés. A brüsszeli Taste Institute a legmagasabb, három csillaggal díjazta a paradicsom ízét, amely így megkapta a „Superior Taste Award” díjat. Belgiumban pedig az Év Terméke lett zöldség kategóriában.
TOVÁBBI INFORMÁCIÓ:
Gáncse Mihály, zöldség vetőmag marketing vezető, Syngenta Magyarország
mihaly.gancse@syngenta.com
Kapcsolódó cikkeink
Az idén kulcstrend lesz az AI és a fenntarthatóság
2025 izgalmas évnek ígérkezik, már ami a fogyasztói trendeket illeti.…
Tovább olvasom >Fenntarthatóan a földtől az asztalig
Nem kisebb vállalást tett globálisan a Nestlé 2025-re, minthogy alapvető…
Tovább olvasom >Fenntarthatósági fordulat előtt a logisztikai szektor
– Az ESG-elvárások ma már a logisztikai szereplőkre is komoly…
Tovább olvasom >További cikkeink
A legnagyobb értékeinket pazaroljuk el – a Lidl így tesz ellene
Az idei Global Risk Report alapján 2035-re a negyedik legnagyobb…
Tovább olvasom >#egészenén – a különbségek is összekötnek minket
Tizenkét országban indított #egészenén címmel új kommunikációs kampányt a dm.…
Tovább olvasom >Fenntarthatóan a földtől az asztalig
Nem kisebb vállalást tett globálisan a Nestlé 2025-re, minthogy alapvető…
Tovább olvasom >