Egy új étel kipróbálására 2-5 ezer forintot szán egy vendég egy felmérés szerint
Az internetezők nagy többségének a magyar konyha a kedvence, egy új étel kipróbálására 2000-5000 forintot szánnak, és mielőtt elmennének egy új étterembe, az interneten olvasnak róla – derült ki a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös, étterembe járási szokásokról készített felmérésből.
A válaszadók több mint fele szeret teljesen új ízeket kipróbálni. A 25-39 évesek között ez az arány még magasabb, közel 75 százalék. Külföldön a válaszadók fele próbálja ki a helyi jellegzetességeket, de csak akkor, ha nincs benne szokatlan alapanyag.
A felmérés szerint a legtöbben hagyományos éttermet választanak, ha nem otthon étkeznek. A gyorséttermek a 18-24 évesek körében a legnépszerűbbek, 50 éves kortól a hagyományos étterem vezet az étteremtípusok között.
A válaszadók 87 százalékának a magyar ízvilág a kedvence. Második helyen az olasz ételek végeztek 76 százalékkal, miközben a 30-39 évesek még ennél is nagyobb arányban rajongói az olasz konyhának. Harmadik helyen a görög, negyediken pedig a kínai ételek végeztek. A 18-29 évesek az amerikai és a mexikói ételeket is kedvelik.
A legtöbben, a választ adók 72 százaléka a neten olvas utána az adott helynek, mielőtt elmenne oda. Közel 60 százalékuk ismerősei ajánlásaira hagyatkozik. A barátok ajánlása a legfiatalabb korosztályban még nagyobb arányú, 76 százalék, a neten pedig a 30-39 éves válaszadók 91 százaléka ellenőrzi a kinézett éttermet – írták. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre több vásárló nézi meg tüzetesen az élelmiszercímkéket
Egy friss amerikai felmérés szerint a vásárlók nagy része a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a vendégek messziről elkerülik azokat az éttermeket, ahol rossz a mosdók állapota
A Tork nemzetközi felmérésében a válaszadók 73%-a arról számolt be,…
Tovább olvasom >Mikroműanyagok az üveges italokban
Egy friss francia kutatás szerint az üvegpalackos italok több mikroműanyagot…
Tovább olvasom >További cikkeink
„Most a fermentált alapanyagok a kedvenceim”
Sorozatunkban ezúttal Kolozs Attila, a Heinemann munkatársa, a Suntory márkanagykövete beszélt munkájáról,…
Tovább olvasom >Bevásárlás és esélyegyenlőség Németországban – A nap képe
Kerekesszékhez kapcsolható bevásárlókocsi.
Tovább olvasom >Új altörzs a magvas növények törzsében: a csomagolvatermő! – A nap videója
Íme a világ legdrágább magója!
Tovább olvasom >