Egy tanulmány szerint a vásárlók több mint fele eltűnt az e-kereskedelemből
A SymphonyAI Retail CPG új globális kutatása szerint az online élelmiszervásárlók több mint fele (52%) már nem vásárol az interneten, mint egy évvel ezelőtt.
Az Egyesült Államokban és Európában több mint 58 millió vásárlói kosár elemzése azt mutatta, hogy azok közül, akik már nem vásárolnak online, ötből hárman (60%) azt állítja, hogy visszatértek a bolti helyszínekhez.
– Az online vásárlók számának általános csökkenése és annak hatása az e-kereskedelem növekedésére jelentős – mondta el Laetitia Berthier, a SymphonyAI Retail CPG ügyfélkapcsolati vezetője. – A várakozásokkal ellentétben azonban a veszteség nem azon vásárlók körében nagyobb, akik a világjárvány csúcsán kényszerültek az internetre, hanem inkább azoknál a vásárlóknál, akik azt követően kezdtek online vásárolni. Fontos, hogy a kiskereskedők megértsék ezeket a vásárlói dinamikákat és a vásárlók gyorsan változó igényeit, mert csak így lehetnek sikeresek a kulcsfontosságú online csatornában.
A kutatás szerint a vásárlók elvesztése „jelentős” hatással volt az e-kereskedelmi bevételek növekedésére. Miközben a teljes online bevétel növekedése 2023 első negyedévében csak 1%-kal csökkent 2022 első negyedévéhez képest, amit részben az infláció is tompított, a tanulmány szerint az online vásárlók száma nettó 14%-kal csökkent.
Omnichannel vásárlók
Ugyanakkor az idei első negyedévtől kezdve a háztartások mintegy 71%-a tartja magát omnichannel vásárlónak – aki boltban és online egyaránt vásárol -, és ez egy egyre fontosabb csoportként jelenik meg.
A SymphonyAI Retail CPG szerint azok a vásárlók, akik korábban csak üzletben vásároltak, és akik ezt követően omnichannel vásárlókká váltak, az elmúlt három évben a kiskereskedők számára 15%-18%-os növekedést hoztak az értékesítésben.
Ráadásul az omnichannel vásárlók kosarai jellemzően 9%-kal nagyobb méretűek, mint a kizárólag üzletben vásárlóké.
Kapcsolódó cikkeink
Idén magához térhet a spanyol online élelmiszerpiac
Két év csökkenés után újra növekedésnek indulhat a spanyol online…
Tovább olvasom >65 millió dolláros beruházással bővíti a kávé- és kávéfehérítő-gyártást a Danone Amerikában
A Danone 65 millió dollárt invesztált floridai gyárának bővítésébe, hogy…
Tovább olvasom >Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >További cikkeink
WHO: 50 százalékos drágulást sürgetnek a dohány, az alkohol és a cukros üdítők esetében
A következő tíz évben legalább 50 százalékkal kellene növelni a…
Tovább olvasom >Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban
Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban az S&P Global…
Tovább olvasom >Így változnak a gyógyszerárak: árkorlátozást vezetett be a kormány
Július 1-jétől életbe lépett a Nemzetgazdasági Minisztérium gyógyszerekre vonatkozó árkorlátozása,…
Tovább olvasom >