Egy tanulmány szerint a vásárlók több mint fele eltűnt az e-kereskedelemből
A SymphonyAI Retail CPG új globális kutatása szerint az online élelmiszervásárlók több mint fele (52%) már nem vásárol az interneten, mint egy évvel ezelőtt.
Az Egyesült Államokban és Európában több mint 58 millió vásárlói kosár elemzése azt mutatta, hogy azok közül, akik már nem vásárolnak online, ötből hárman (60%) azt állítja, hogy visszatértek a bolti helyszínekhez.
– Az online vásárlók számának általános csökkenése és annak hatása az e-kereskedelem növekedésére jelentős – mondta el Laetitia Berthier, a SymphonyAI Retail CPG ügyfélkapcsolati vezetője. – A várakozásokkal ellentétben azonban a veszteség nem azon vásárlók körében nagyobb, akik a világjárvány csúcsán kényszerültek az internetre, hanem inkább azoknál a vásárlóknál, akik azt követően kezdtek online vásárolni. Fontos, hogy a kiskereskedők megértsék ezeket a vásárlói dinamikákat és a vásárlók gyorsan változó igényeit, mert csak így lehetnek sikeresek a kulcsfontosságú online csatornában.
A kutatás szerint a vásárlók elvesztése „jelentős” hatással volt az e-kereskedelmi bevételek növekedésére. Miközben a teljes online bevétel növekedése 2023 első negyedévében csak 1%-kal csökkent 2022 első negyedévéhez képest, amit részben az infláció is tompított, a tanulmány szerint az online vásárlók száma nettó 14%-kal csökkent.
Omnichannel vásárlók
Ugyanakkor az idei első negyedévtől kezdve a háztartások mintegy 71%-a tartja magát omnichannel vásárlónak – aki boltban és online egyaránt vásárol -, és ez egy egyre fontosabb csoportként jelenik meg.
A SymphonyAI Retail CPG szerint azok a vásárlók, akik korábban csak üzletben vásároltak, és akik ezt követően omnichannel vásárlókká váltak, az elmúlt három évben a kiskereskedők számára 15%-18%-os növekedést hoztak az értékesítésben.
Ráadásul az omnichannel vásárlók kosarai jellemzően 9%-kal nagyobb méretűek, mint a kizárólag üzletben vásárlóké.
Kapcsolódó cikkeink
Prebiotikus üdítővel újít a Pepsi az USA-ban
Az egészségtudatos fogyasztók igényeire válaszul a PepsiCo idén ősszel online,…
Tovább olvasom >Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >Visszahívja az irodába dolgozóit a Starbucks
Szigorítja a Starbucks a hibrid munkavégzés szabályait: októbertől a vállalat…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >