Egy tanulmány szerint a vásárlók több mint fele eltűnt az e-kereskedelemből
A SymphonyAI Retail CPG új globális kutatása szerint az online élelmiszervásárlók több mint fele (52%) már nem vásárol az interneten, mint egy évvel ezelőtt.
Az Egyesült Államokban és Európában több mint 58 millió vásárlói kosár elemzése azt mutatta, hogy azok közül, akik már nem vásárolnak online, ötből hárman (60%) azt állítja, hogy visszatértek a bolti helyszínekhez.
– Az online vásárlók számának általános csökkenése és annak hatása az e-kereskedelem növekedésére jelentős – mondta el Laetitia Berthier, a SymphonyAI Retail CPG ügyfélkapcsolati vezetője. – A várakozásokkal ellentétben azonban a veszteség nem azon vásárlók körében nagyobb, akik a világjárvány csúcsán kényszerültek az internetre, hanem inkább azoknál a vásárlóknál, akik azt követően kezdtek online vásárolni. Fontos, hogy a kiskereskedők megértsék ezeket a vásárlói dinamikákat és a vásárlók gyorsan változó igényeit, mert csak így lehetnek sikeresek a kulcsfontosságú online csatornában.
A kutatás szerint a vásárlók elvesztése „jelentős” hatással volt az e-kereskedelmi bevételek növekedésére. Miközben a teljes online bevétel növekedése 2023 első negyedévében csak 1%-kal csökkent 2022 első negyedévéhez képest, amit részben az infláció is tompított, a tanulmány szerint az online vásárlók száma nettó 14%-kal csökkent.
Omnichannel vásárlók
Ugyanakkor az idei első negyedévtől kezdve a háztartások mintegy 71%-a tartja magát omnichannel vásárlónak – aki boltban és online egyaránt vásárol -, és ez egy egyre fontosabb csoportként jelenik meg.
A SymphonyAI Retail CPG szerint azok a vásárlók, akik korábban csak üzletben vásároltak, és akik ezt követően omnichannel vásárlókká váltak, az elmúlt három évben a kiskereskedők számára 15%-18%-os növekedést hoztak az értékesítésben.
Ráadásul az omnichannel vásárlók kosarai jellemzően 9%-kal nagyobb méretűek, mint a kizárólag üzletben vásárlóké.
Kapcsolódó cikkeink
Amazon: 1000 amerikai városban elérhető a romlandó élelmiszerek aznapi házhoz szállítása
Több több mint 1000 amerikai városban és településen vált elérhetővé…
Tovább olvasom >Megújítja a Z generáció kedvéért a Danone az Activiát
Jelentős márkafrissítésről és új termék bevezetéséről tett bejelentést az amerikai…
Tovább olvasom >Innovatív reklámkampányt indít a spanyol Alcampo
Az Alcampo spanyol hipermarketlánc új, adatvezérelt kültéri reklámkampányt indított, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kezdő vállalkozóknak indít díjmentes képzést a Kamara
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) a területi kamarák közreműködésével…
Tovább olvasom >Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >Alkoholmentes sörbe invesztál Robbie Williams
Robbie Williams személyében befektetőt kapott az ausztrál Heaps Normal alkoholmentes…
Tovább olvasom >