Egy tanulmány szerint a vásárlók több mint fele eltűnt az e-kereskedelemből
A SymphonyAI Retail CPG új globális kutatása szerint az online élelmiszervásárlók több mint fele (52%) már nem vásárol az interneten, mint egy évvel ezelőtt.
Az Egyesült Államokban és Európában több mint 58 millió vásárlói kosár elemzése azt mutatta, hogy azok közül, akik már nem vásárolnak online, ötből hárman (60%) azt állítja, hogy visszatértek a bolti helyszínekhez.
– Az online vásárlók számának általános csökkenése és annak hatása az e-kereskedelem növekedésére jelentős – mondta el Laetitia Berthier, a SymphonyAI Retail CPG ügyfélkapcsolati vezetője. – A várakozásokkal ellentétben azonban a veszteség nem azon vásárlók körében nagyobb, akik a világjárvány csúcsán kényszerültek az internetre, hanem inkább azoknál a vásárlóknál, akik azt követően kezdtek online vásárolni. Fontos, hogy a kiskereskedők megértsék ezeket a vásárlói dinamikákat és a vásárlók gyorsan változó igényeit, mert csak így lehetnek sikeresek a kulcsfontosságú online csatornában.
A kutatás szerint a vásárlók elvesztése „jelentős” hatással volt az e-kereskedelmi bevételek növekedésére. Miközben a teljes online bevétel növekedése 2023 első negyedévében csak 1%-kal csökkent 2022 első negyedévéhez képest, amit részben az infláció is tompított, a tanulmány szerint az online vásárlók száma nettó 14%-kal csökkent.
Omnichannel vásárlók
Ugyanakkor az idei első negyedévtől kezdve a háztartások mintegy 71%-a tartja magát omnichannel vásárlónak – aki boltban és online egyaránt vásárol -, és ez egy egyre fontosabb csoportként jelenik meg.
A SymphonyAI Retail CPG szerint azok a vásárlók, akik korábban csak üzletben vásároltak, és akik ezt követően omnichannel vásárlókká váltak, az elmúlt három évben a kiskereskedők számára 15%-18%-os növekedést hoztak az értékesítésben.
Ráadásul az omnichannel vásárlók kosarai jellemzően 9%-kal nagyobb méretűek, mint a kizárólag üzletben vásárlóké.
Kapcsolódó cikkeink
Rohamosan terjed az AI használata a kereskedelemben, de nem mindig hoz üzleti sikert
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Félórás kiszállítást tesztel az Amazon az USA-ban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Cukormentes Oreót dob piacra a Mondelez az Egyesült Államokban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
A CD és a DVD is reneszánszát éli a Vaterán, de a second-hand LEGO az idei karácsony igazi sztárja
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A karácsonyfa-vásárlás is digitalizálódik: rohamosan nő az igény az online rendelésre
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >NGM és VOSZ együttműködési szerződés a digitális kereskedelem biztonságáért
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >
