Egy tanulmány szerint a túlsúly és elhízás jelenségének gazdasági hatása 2035-re meghaladhatja a 4 billió dollárt
Az Elhízástudományi Világszövetség elhízással kapcsolatos World Obesity Atlas 2023 című nemrégiben közzétett kiadványában felhívja a figyelmet arra, hogy a túlsúlyos és elhízott emberek globális gazdasági hatása 2035-re eléri az évi 4,32 billió dollárt (4,04 billió euró), amennyiben a prevenciós és kezelési intézkedések nem javulnak.
Ez az összeg a globális GDP közel 3%-a, ami megfelel a COVID-19 2020-as hatásával.
A jelentés előrejelzése szerint 2035-re a túlsúlyosak, illetve elhízottak aránya a világ népességének 51%-át teszi majd ki, ami több mint 4 milliárd ember jelent a jelenlegi tendenciák fennmaradása esetén. A jelentésben megjelent becslése szerint minden negyedik ember (közel 2 milliárd) elhízott lesz.
A gyermekkori elhízás 2035-re több mint kétszeresére nőhet a 2020-as szinthez képest, és az elhízottak aránya gyorsabban növekszik a gyermekek, mint a felnőttek körében.
Az Elhízástudományi Világszövetség hangsúlyozta, hogy átfogó nemzeti cselekvési tervek kidolgozására van szükség az elhízás megelőzése és kezelése, valamint a betegségben érintettek támogatása érdekében.
A Szövetség elismeri a klímaváltozás, a COVID-19 korlátozások, az új járványok és a vegyi szennyező anyagok elhízásra gyakorolt hatását, és figyelmeztet, hogy a rendszerszintű problémák kezelésére irányuló „ambiciózus és összehangolt intézkedések” nélkül az elhízás aránya tovább emelkedhet.
Kapcsolódó cikkeink
Zabkása- és granola-terméket is érint az Egyesült Királyságban bevezetendő új reklámtilalom
Az Egyesült Királyság kormánya 2025. október 1-től reklámtilalmat vezet be…
Tovább olvasom >Sikeres volt-e a csipszadó, avagy hogyan lehetne csökkenteni az elhízást Magyarországon?
Egyre több magyar küzd súlyfelesleggel. A legújabb adatok szerint sajnos,…
Tovább olvasom >Reklámkorlátozással is küzd a brit kormány a gyermekkori elhízás ellen
Az Egyesült Királyság új munkáspárti kormánya bejelentette, hogy 2025. október…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >