Egy tanulmány szerint a túlsúly és elhízás jelenségének gazdasági hatása 2035-re meghaladhatja a 4 billió dollárt
Az Elhízástudományi Világszövetség elhízással kapcsolatos World Obesity Atlas 2023 című nemrégiben közzétett kiadványában felhívja a figyelmet arra, hogy a túlsúlyos és elhízott emberek globális gazdasági hatása 2035-re eléri az évi 4,32 billió dollárt (4,04 billió euró), amennyiben a prevenciós és kezelési intézkedések nem javulnak.
Ez az összeg a globális GDP közel 3%-a, ami megfelel a COVID-19 2020-as hatásával.
A jelentés előrejelzése szerint 2035-re a túlsúlyosak, illetve elhízottak aránya a világ népességének 51%-át teszi majd ki, ami több mint 4 milliárd ember jelent a jelenlegi tendenciák fennmaradása esetén. A jelentésben megjelent becslése szerint minden negyedik ember (közel 2 milliárd) elhízott lesz.
A gyermekkori elhízás 2035-re több mint kétszeresére nőhet a 2020-as szinthez képest, és az elhízottak aránya gyorsabban növekszik a gyermekek, mint a felnőttek körében.
Az Elhízástudományi Világszövetség hangsúlyozta, hogy átfogó nemzeti cselekvési tervek kidolgozására van szükség az elhízás megelőzése és kezelése, valamint a betegségben érintettek támogatása érdekében.
A Szövetség elismeri a klímaváltozás, a COVID-19 korlátozások, az új járványok és a vegyi szennyező anyagok elhízásra gyakorolt hatását, és figyelmeztet, hogy a rendszerszintű problémák kezelésére irányuló „ambiciózus és összehangolt intézkedések” nélkül az elhízás aránya tovább emelkedhet.
Kapcsolódó cikkeink
Az életmódváltásról és a szövődményekről is szó esett a Magyar Diabetes Társaság XXXII. Kongresszusán
Szív-érrendszeri- és vesebetegségeket, de akár daganatos betegségeket is okozhat a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerek egészségesebbé tételével küzd a Covirán az elhízás ellen
A spanyol Covirán 176 sajátmárkás termékének összetételét módosította annak érdekében,…
Tovább olvasom >Tápértékjelölés az egészséges táplálkozásért
Az egészséges táplálkozás, az egészséges étrend kialakítása elengedhetetlen. Ehhez tudatos…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >