Egy tanulmány szerint a súlycsökkentő gyógyszereket fogyasztók kevesebbet vásárolnak az élelmiszerüzletek bizonyos részlegein
Egyes kategóriákban a vásárlási arány akár 20%-kal is csökken, a vásárlások visszafogása a pékárukat és a snackeket érinti a legsúlyosabban – állapította meg a Numerator.
A fogyókúrás céllal GLP-1 gyógyszert szedő amerikai fogyasztók kevesebbet költenek az élelmiszerboltokban – derült ki a Numerator több mint 100 000 paneltag vásárlási szokásait vizsgáló felméréséből.
Mint azt dr. Leo Feler, a Numerator vezető közgazdásza szerint egyelőre korai szakaszban vagyunk. Egy évvel ezelőtt ezeknek a gyógyszereknek a felhasználása a cukorbetegség kezelésére irányult, és csak a fogyasztók 10%-a használta azokat fogyókúrára. Most ugyanakkor – mondta – az emberek közel fele használja őket súlycsökkentésre. Feler megjegyezte, hogy a háztartások további 20%-a jelezte, hogy fogyás céljából érdeklődik a gyógyszerek szedése iránt, de egyelőre arra várnak, hogy az árak csökkenjenek, és hogy több adat legyen elérhető a gyógyszerek biztonságosságáról és hatékonyságáról.
Az adatok azt mutatják, hogy az Egyesült Államokban a GLP-1 fogyókúrás szert használók és a GLP-1-et nem használók általi vásárlások aránya kategóriánként változott éves összevetésben. A csomagolt pékáruk, snackek, készételek, valamint a hüvelyesek és gabonafélék esetében volt a legnagyobb, 10-20% a különbség a két vizsgálati csoport között. Más – például az italokat és az előre összeállított friss receptdobozokat kínáló – részlegeken ez ugyanakkor nagyjából stagnált.
Az élelmiszer- és italgyártók egyik fontos feladata az volt 2023-ban, hogy reagáljanak a befektetők azon aggodalmára, miszerint az olyan súlycsökkentő gyógyszerek, mint az Ozempic és a Wegovy népszerűsége jelentősen csökkentheti a snackek és a készételek értékesítését.
Nem ez az első eset, hogy a fogyasztói trendek változása arra készteti a vállalatokat, hogy változtassanak termékeiken. A Coca-Cola és a PepsiCo például a cukorbevitel fogyasztók általi csökkentésére válaszul kisebb dobozokat vezetett be; a snackgyártó cégek megnövelték a 100 kalóriát tartalmazó snackek elérhetőségét azok számára, akik fogyasztásukat vissza szeretnék fogni; és az élelmiszergyártók mindenütt csökkentették a só mennyiségét a népszerű termékekben, hogy megfeleljenek a nátriumbevitelt csökkenteni vágyó amerikaiak elvárásainak.
Kapcsolódó cikkeink
Gyenge keresletet lát a PepsiCo az USA-ban az „ártudatos” fogyasztók részéről
A PepsiCo vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy az amerikai fogyasztók értéket keresnek,…
Tovább olvasom >Fanta minőségügy: kettős minőség és jogszabályok a központban
Az elmúlt időszakban újra felszínre került a kettős termékminőség kérdése,…
Tovább olvasom >AI-alapú receptgenerátort indít Amerikában az eGrowcery
A kereskedők a vásárlói preferenciák és a készlet alapján testre…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >