Egy tanulmány szerint a súlycsökkentő gyógyszereket fogyasztók kevesebbet vásárolnak az élelmiszerüzletek bizonyos részlegein
Egyes kategóriákban a vásárlási arány akár 20%-kal is csökken, a vásárlások visszafogása a pékárukat és a snackeket érinti a legsúlyosabban – állapította meg a Numerator.
A fogyókúrás céllal GLP-1 gyógyszert szedő amerikai fogyasztók kevesebbet költenek az élelmiszerboltokban – derült ki a Numerator több mint 100 000 paneltag vásárlási szokásait vizsgáló felméréséből.
Mint azt dr. Leo Feler, a Numerator vezető közgazdásza szerint egyelőre korai szakaszban vagyunk. Egy évvel ezelőtt ezeknek a gyógyszereknek a felhasználása a cukorbetegség kezelésére irányult, és csak a fogyasztók 10%-a használta azokat fogyókúrára. Most ugyanakkor – mondta – az emberek közel fele használja őket súlycsökkentésre. Feler megjegyezte, hogy a háztartások további 20%-a jelezte, hogy fogyás céljából érdeklődik a gyógyszerek szedése iránt, de egyelőre arra várnak, hogy az árak csökkenjenek, és hogy több adat legyen elérhető a gyógyszerek biztonságosságáról és hatékonyságáról.
Az adatok azt mutatják, hogy az Egyesült Államokban a GLP-1 fogyókúrás szert használók és a GLP-1-et nem használók általi vásárlások aránya kategóriánként változott éves összevetésben. A csomagolt pékáruk, snackek, készételek, valamint a hüvelyesek és gabonafélék esetében volt a legnagyobb, 10-20% a különbség a két vizsgálati csoport között. Más – például az italokat és az előre összeállított friss receptdobozokat kínáló – részlegeken ez ugyanakkor nagyjából stagnált.
Az élelmiszer- és italgyártók egyik fontos feladata az volt 2023-ban, hogy reagáljanak a befektetők azon aggodalmára, miszerint az olyan súlycsökkentő gyógyszerek, mint az Ozempic és a Wegovy népszerűsége jelentősen csökkentheti a snackek és a készételek értékesítését.
Nem ez az első eset, hogy a fogyasztói trendek változása arra készteti a vállalatokat, hogy változtassanak termékeiken. A Coca-Cola és a PepsiCo például a cukorbevitel fogyasztók általi csökkentésére válaszul kisebb dobozokat vezetett be; a snackgyártó cégek megnövelték a 100 kalóriát tartalmazó snackek elérhetőségét azok számára, akik fogyasztásukat vissza szeretnék fogni; és az élelmiszergyártók mindenütt csökkentették a só mennyiségét a népszerű termékekben, hogy megfeleljenek a nátriumbevitelt csökkenteni vágyó amerikaiak elvárásainak.
Kapcsolódó cikkeink
Brazil üzemének bővítésébe invesztál a Coca-Cola FEMSA
A Coca-Cola FEMSA több mint 600 millió reált (kb 110…
Tovább olvasom >Új tulajdonoshoz kerül a Dole amerikai frisszöldség-üzletága
A dublini központú Dole bejelentette, hogy eladta amerikai frisszöldség-üzletágát az…
Tovább olvasom >Ketchup alapú gyümölcsturmixot dob piacra a Heinz és a Smoothie King az USA-ban
Meghökkentő együttműködéssel rukkolt elő a Heinz és a világ vezető…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >