Egy tanulmány szerint a súlycsökkentő gyógyszereket fogyasztók kevesebbet vásárolnak az élelmiszerüzletek bizonyos részlegein
Egyes kategóriákban a vásárlási arány akár 20%-kal is csökken, a vásárlások visszafogása a pékárukat és a snackeket érinti a legsúlyosabban – állapította meg a Numerator.
A fogyókúrás céllal GLP-1 gyógyszert szedő amerikai fogyasztók kevesebbet költenek az élelmiszerboltokban – derült ki a Numerator több mint 100 000 paneltag vásárlási szokásait vizsgáló felméréséből.
Mint azt dr. Leo Feler, a Numerator vezető közgazdásza szerint egyelőre korai szakaszban vagyunk. Egy évvel ezelőtt ezeknek a gyógyszereknek a felhasználása a cukorbetegség kezelésére irányult, és csak a fogyasztók 10%-a használta azokat fogyókúrára. Most ugyanakkor – mondta – az emberek közel fele használja őket súlycsökkentésre. Feler megjegyezte, hogy a háztartások további 20%-a jelezte, hogy fogyás céljából érdeklődik a gyógyszerek szedése iránt, de egyelőre arra várnak, hogy az árak csökkenjenek, és hogy több adat legyen elérhető a gyógyszerek biztonságosságáról és hatékonyságáról.
Az adatok azt mutatják, hogy az Egyesült Államokban a GLP-1 fogyókúrás szert használók és a GLP-1-et nem használók általi vásárlások aránya kategóriánként változott éves összevetésben. A csomagolt pékáruk, snackek, készételek, valamint a hüvelyesek és gabonafélék esetében volt a legnagyobb, 10-20% a különbség a két vizsgálati csoport között. Más – például az italokat és az előre összeállított friss receptdobozokat kínáló – részlegeken ez ugyanakkor nagyjából stagnált.
Az élelmiszer- és italgyártók egyik fontos feladata az volt 2023-ban, hogy reagáljanak a befektetők azon aggodalmára, miszerint az olyan súlycsökkentő gyógyszerek, mint az Ozempic és a Wegovy népszerűsége jelentősen csökkentheti a snackek és a készételek értékesítését.
Nem ez az első eset, hogy a fogyasztói trendek változása arra készteti a vállalatokat, hogy változtassanak termékeiken. A Coca-Cola és a PepsiCo például a cukorbevitel fogyasztók általi csökkentésére válaszul kisebb dobozokat vezetett be; a snackgyártó cégek megnövelték a 100 kalóriát tartalmazó snackek elérhetőségét azok számára, akik fogyasztásukat vissza szeretnék fogni; és az élelmiszergyártók mindenütt csökkentették a só mennyiségét a népszerű termékekben, hogy megfeleljenek a nátriumbevitelt csökkenteni vágyó amerikaiak elvárásainak.
Kapcsolódó cikkeink
Földimogyorós Nutellával ad lendületet a növekedésnek a Ferrero az amerikai piacon
Az Egyesült Államokban jövő tavasszal dobja piacra a Ferrero első…
Tovább olvasom >Közös európai fellépés eredményeként változtat zöld marketing üzenetein a Coca-Cola
A Svéd Fogyasztóvédelmi Hatóság és a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közös…
Tovább olvasom >1 milliárd eurót ruház be idén a Coca-Cola Brazíliában
2025-ben 7 milliárd brazil reált (kb. 1 milliárd eurót) –…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >