Egy tanulmány szerint a fenntarthatósági címkék hatással vannak a vöröshús-fogyasztásra
Egy a Journal of the American Medical Association (JAMA) folyóiratban nemrégiben közzétett tanulmány szerint a fogyasztók hajlamosabbak elkerülni a vörös húst, ha az éghajlatra gyakorolt hatást jelző címkéket mutatnak nekik.
Az 5049 amerikai fogyasztó megkérdezésével készült tanulmányban a résztvevőknek egy gyorsétterem étlapját mutatták be, amelyen 14 tétel szerepelt, köztük hús, csirke, növényi alapú főételek és saláták. A résztvevőket arra kérték, hogy válasszanak egyet az ételek közül. Az étlapokon háromféle címkézési lehetőség szerepelt.
Az eredmények azt mutatták, hogy azon fogyasztók közel 25%-a, akiknek a „jelentősen befolyásolja a klímát” címkét mutatták, nagyobb valószínűséggel választottak fenntartható menüpontot, mint a kontrollcsoport. Azok, akiknek a „mérsékelten befolyásolja a klímát” címkét mutatták, 10%-kal nagyobb valószínűséggel választanak fenntartható menüpontot, mint azok a fogyasztók, akiknek az „azonnali beavatkozást igényel” kóddal ellátott címkét adták.
„Ezek az eredmények azt sugallják, hogy az éghajlatra gyakorolt hatást mutató menücímkék hatékony stratégiát jelenthetnek a fenntarthatóbb éttermi ételválasztás népszerűsítésére, és hogy az éghajlatra nagy hatást gyakorló tételeket kiemelő címkék lehetnek a leghatékonyabbak” – írták a tanulmány szerzői.
A szerzők megjegyezték, hogy az eddig bevezetett önkéntes iparági címkék elsősorban az alacsony üvegházgáz-kibocsátást vagy a fenntartható tételeket jelző pozitív címkék voltak, mint például a Panera étterem által bevezetett Cool Food Meals. Ez a teljes digitális étlapon azonosítja az alacsonyabb éghajlati lábnyomú ételeket, a jelvény pedig megjelenik a weboldalon és a mobilalkalmazásban is. Amikor a Panera 2020-ban elindította a programot, az előételek 55%-a kapott Cool Food Meals minősítést .
A tanulmány szerint a negatívan megfogalmazott címkék hatékonyabbak lehetnek, mint a pozitívan megfogalmazott címkék.
„Nem valószínű, hogy az ipar önként alkalmazna negatívan keretezett címkéket” – írták a tanulmány szerzői. „Lehet, hogy egy ilyen megközelítést jogszabály vagy szabályozás útján kell kötelezővé tenni vagy ösztönözni.”
Kapcsolódó cikkeink
Zöldség-gyümölcs hulladékmentő táskát vezet be a Lidl Spanyolországban
A Lidl Spanyolország által bevezetett hulladékmentő táskába olyan gyümölcsök és…
Tovább olvasom >Több tucat magyar bort díjaztak a legnagyobb német borversenyen
Csaknem száz magyar bor szerzett érmet a nemzetközi szőlészeti és…
Tovább olvasom >A tőzsdei cégek alig harmada számít fenntarthatónak egy kutatás szerint
A tőzsdén jegyzett vállalatok kevesebb mint harmada számít fenntarthatónak az…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vártnál jobban élénkült a gazdasági aktivitás az euróövezetben
A vártnál nagyobb mértékben javult az euróövezet gazdasági teljesítménye márciusban,…
Tovább olvasom >Teljesen alkoholmentes és páratlan ízvilágú: itt az új Stella Artois 0.0%
Az idén 50 éves Borsodi Sörgyár új, 0,0%-os alkoholmentes termékkel…
Tovább olvasom >Szezámkrémet hívott vissza a dm
Szalmonella esetleges jelenléte miatt hívta vissza a forgalomból a dmBio…
Tovább olvasom >