Egy pohár ital, mint szociális tőke
Egy nemrégiben publikált felmérés szerint a munka után a főnökökkel és kollégákkal elfogyasztott italok később többszörösen visszafizetődnek a dolgozók számára.
A kaliforniai San Jose Egyetem kutatásai szerint azok a nők, akik hazafelé megállva betérnek egy italra „szocializálódni”, 14, az ugyanígy viselkedő férfiak férfiak 10 százalékkal többet keresnek absztinens kollégáiknál.
Ugyanis ők azok, akik inkább kedvelik a társaságot, és jobban érvényesülnek a munkahelyükön is. Akik visszafogottan, de meg-megisznak egy italt munka után, a hétköznapokban könnyebben építenek kapcsolatokat a munkahelyen a felettesekkel, kollégákkal és az ügyfelekkel egyaránt. Az antialkoholisták ezzel szemben a „szociális tőkét” képtelenek hasznosítani munkájuk során – nem úgy a hasonló tapasztalatokra építő vendéglátóegységek, melyek e jelenséget felismerve és kihasználva a késő délutáni órákra időzítik speciális promócióikat.
Kapcsolódó cikkeink
Mit iszik Benjamin Button? – A nap képe
Vagy Jack Sparrow? Esetleg James Bond? Egy kis nyári bogarászást…
Tovább olvasom >További cikkeink
Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >A MOL Campus mindkét étterme, a Virtu és a Zazie is Michelin ajánlást kapott
Mindössze egy évvel a megnyitásukat követően a MOL Campus mindkét…
Tovább olvasom >Változások az alkoholreklámozási szabályokban 2024. január 1-től
2024. január 1-jétől jelentős változások lépnek életbe az alkoholreklámozás terén,…
Tovább olvasom >