Egy pohár ital, mint szociális tőke
Egy nemrégiben publikált felmérés szerint a munka után a főnökökkel és kollégákkal elfogyasztott italok később többszörösen visszafizetődnek a dolgozók számára.

Ők inkább kedvelik a társaságot, és jobban érvényesülnek a munkahelyükön is
A kaliforniai San Jose Egyetem kutatásai szerint azok a nők, akik hazafelé megállva betérnek egy italra „szocializálódni”, 14, az ugyanígy viselkedő férfiak férfiak 10 százalékkal többet keresnek absztinens kollégáiknál.
Ugyanis ők azok, akik inkább kedvelik a társaságot, és jobban érvényesülnek a munkahelyükön is. Akik visszafogottan, de meg-megisznak egy italt munka után, a hétköznapokban könnyebben építenek kapcsolatokat a munkahelyen a felettesekkel, kollégákkal és az ügyfelekkel egyaránt. Az antialkoholisták ezzel szemben a „szociális tőkét” képtelenek hasznosítani munkájuk során – nem úgy a hasonló tapasztalatokra építő vendéglátóegységek, melyek e jelenséget felismerve és kihasználva a késő délutáni órákra időzítik speciális promócióikat.
Kapcsolódó cikkeink
Mit iszik Benjamin Button? – A nap képe
Vagy Jack Sparrow? Esetleg James Bond? Egy kis nyári bogarászást…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszaesett a turizmus konjunktúrája – de még így is a gazdaság egyik legjobban teljesítő szektora
Áprilisban -6 ponton állt a Turizmus Konjunktúra Index (TKI) értéke…
Tovább olvasom >A magyar street food új generációja a Dob utcába költözött – Bemutatkozik a Budapest Bites
A városi street food palettát gazdagító hely prémium grab’n’go élményt…
Tovább olvasom >Ízlelgessük 2025-öt!
Nagyot változott a hazai bárok világa és a koktélfogyasztás kultúrája…
Tovább olvasom >