Egy kutatás szerint a javult a csomagszállítók és a webáruházak megítélése
Jelentősen javult az elmúlt két évben a futárcégek és a webáruházak megítélése, a Comnica országos, reprezentatív kutatásában ezek a cégek, valamint az étel-házhozszállítók érték el a legnagyobb tetszésnövekedést 2019-hez képest – közölte a cég az MTI-vel.
A 800 ember megkérdezésével 2021 tavaszán az NRC-vel közösen végzett felmérésben 2019 után újra azt vizsgálták, milyen kommunikációs csatornákon intézik ügyeiket a magyarok, hogyan használják azokat, és mi a véleményük a cégek, szervezetek ügyintézési gyakorlatáról. A legrosszabb ügyintézési élményeket 2021-ben a válaszok alapján a mobil-, internet- és kábeltévé-szolgáltatók nyújtották, a pénzügyi szektor stabilan tartotta második helyét.
A közlemény idézi Horváth Gergelyt, a Comnica üzletfejlesztési igazgatóját, aki szerint a a távközlési szolgáltatókkal szembeni elégedetlenség a koronavírus-járvány miatti lezárásokkal függ össze: a home office, az online oktatás, a több otthon töltött idő érzékenyebbé tehette a felhasználókat, a szolgáltatók pedig nem mindig tudták megfelelően kezelni a szokatlanul nagy számban érkező megkereséseket.
Összességében ennek ellenére is javult az ügyfélszolgálatok megítélése: majdnem minden második ügyfél szerint a járvány szerény, de érezhető fejlesztésekre ösztönözte az ügyfélszolgálatokat, további 8 százalék pedig kiemelkedőnek ítélte a színvonalnövekedést.
A negatív élményekre ugyanakkor az ügyfelek egy része igen érzékenyen reagál: minden negyedik válaszadóval előfordult már, hogy egy vagy több rossz élmény hatására felbontotta a szerződését szolgáltatójával, egyötödüknek pedig ehhez egyetlen baki is elég volt.
Az elmúlt két évben minden korcsoportban nőtt a digitális ügyfélcsatornák használata, a legnagyobb fejlődést a 60 év felettiek körében tapasztalták a felmérés készítői: míg 2019-ben csak 43 százalékuk, addig idén már 58 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy igénybe vette már az ügyintézésnek ezt a módját. Megjegyzik, hogy ebben jelentős szerepe lehetett a járványnak, amely inkább az időseket zárta el a világtól, így rákényszerítve őket arra, hogy amit lehet, megtanuljanak online elintézni.
Ahogy két évvel ezelőtt, a kutatásban az idén is megkérdezték, hogy úgy általában mennyire „fájdalmas” dolog ma Magyarországon ügyet intézni, és bár az index a tavalyi értékhez képest némileg javult, a válaszok alapján tízből három magyar számára az ügyintézés még mindig a hétköznapi nyűgök egyik minősített fajtája – derül ki a közleményből. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
2022-ben 150-szer kaptak ügyészi figyelmeztetést a webáruházak
A perelhárító felhívásokat 95 százalékot meghaladó hányada webáruházat működtető vállalkozással…
Tovább olvasom >Hogyan használják ki a webáruházak az idei csúcsszezont?
Az inflációs ráták az egekbe szöktek, ez azonban nem mutatkozik…
Tovább olvasom >Az internetes piacterek biztonságos használatára figyelmeztet az ESET elemzése
Miközben folyamatosan nő az online piactereken az eladók és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >