Egy, két, hárs – hársmézet népszerűsítő kampány indult
A téli időszak kedvelt immunerősítője, a hársméz áll az idei mézfogyasztást ösztönző kampány fókuszában – hangzott el az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum (AMC) és az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME) által szervezett sajtótájékoztatón. A következő időszakban az OMME javaslatára a fajtamézek élettani és gyógyhatásaira hívják fel a figyelmet. Míg tavaly a vérnyomáscsökkentő hatásairól nevezetes napraforgóméz megismertetése volt a cél, idén a megfázásos időszak egyik természetes csodaszerét, a hársmézet népszerűsítik.
A fajtamézek, azon belül is a hársméz áll a következő hetekben zajló méz fogyasztásösztönző kampány középpontjában. A méz nem csak kitűnő immunerősítő a téli időszakban, de kiváló vitaminforrás is.
A kampányt beharangozó sajtótájékoztatón Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára elmondta: rajtunk, magyar fogyasztókon rengeteg múlik, hogy a magyar mézeket részesítsük előnyben, ezért keressünk és vegyünk közvetlenül méhésztől termelői mézet. Ennek elsősorban amiatt van jelentősége, mert a hagyományos Uniós exportpiacainkat Európán kívüli, ellenőrizetlen körülmények között előállított olcsó méz vagy mézhamisítvány árasztotta el, ami óriási károkat okoz a magyar méhészeti ágazatban – figyelmeztetett az államtitkár.
A hársméz most különösen ajánlott csemege, hiszen kifejezetten a meghűléses, torokfájós időszakban segítheti a gyógyulást. Hogy miért éppen a hársméz a főszereplője az idei mézkampánynak, arról Bross Péter, az OMME elnöke beszélt.
„Kampányunkkal többek között a fajtamézekre irányítjuk a figyelmet, hiszen a legtöbben az akác- és a virágmézet részesítik előnyben mézvásárlásánál, miközben rendkívül gazdag a repertoár. A napraforgómézre fókuszáltunk tavaly, idén a hársméz áll a figyelem központjában. Nem csak kitűnő mézalternatíva, de egészségre gyakorolt hatásai is egyedülállóak, ráadásul hazánkban a fajtamézek között az egyetlen olyan méz, mely őshonos növényről származik – az ezüstlevelű hársfáról”
– tette hozzá.
A mézet és azon belül a fajtamézeket 2018 óta népszerűsíti fogyasztásösztönző kampányokkal az Agrármarketing Centrum.
Ondré Péter, a Társaság ügyvezetője elmondta: a novemberi-decemberi időszakban fogyasztásösztönző kampány keretében közösségi média felületeken, valamint televíziós spotokkal népszerűsítik a hársméz előnyeit. Az Agrármarketing Centrum a kampány során elsősorban arra kívánja felhívni a figyelmet, hogy a méz nem csak a téli időszak kedvelt immunerősítője, de a termelői mézek változatos fajtái különböző ízvilággal és különböző egészségre gyakorolt hatással rendelkeznek, így érdemes a sokak által ismert akác- és virágmézek helyett – vagy mellett – különlegesebb fajtákat is megismerni.
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy idén is lesz Európai Mézes Reggeli, amelyhez több mint ezer óvoda és iskola csatlakozott országszerte. Az eseményt 2024. november 15-én a Heves vármegyei Szihalmon tartják.
Kapcsolódó cikkeink
Nagy István: a rendszeres mézfogyasztás az élhetőbb jövőért tett lépés
A rendszeres mézfogyasztás az élhetőbb jövőért tett fontos lépés –…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Elindult a mézfogyasztást ösztönző kampány
Elindult a mézfogyasztást népszerűsítő idei kampány, amelynek középpontjában a hársméz…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >