Egy, két, hárs – hársmézet népszerűsítő kampány indult
A téli időszak kedvelt immunerősítője, a hársméz áll az idei mézfogyasztást ösztönző kampány fókuszában – hangzott el az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum (AMC) és az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME) által szervezett sajtótájékoztatón. A következő időszakban az OMME javaslatára a fajtamézek élettani és gyógyhatásaira hívják fel a figyelmet. Míg tavaly a vérnyomáscsökkentő hatásairól nevezetes napraforgóméz megismertetése volt a cél, idén a megfázásos időszak egyik természetes csodaszerét, a hársmézet népszerűsítik.
A fajtamézek, azon belül is a hársméz áll a következő hetekben zajló méz fogyasztásösztönző kampány középpontjában. A méz nem csak kitűnő immunerősítő a téli időszakban, de kiváló vitaminforrás is.
A kampányt beharangozó sajtótájékoztatón Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára elmondta: rajtunk, magyar fogyasztókon rengeteg múlik, hogy a magyar mézeket részesítsük előnyben, ezért keressünk és vegyünk közvetlenül méhésztől termelői mézet. Ennek elsősorban amiatt van jelentősége, mert a hagyományos Uniós exportpiacainkat Európán kívüli, ellenőrizetlen körülmények között előállított olcsó méz vagy mézhamisítvány árasztotta el, ami óriási károkat okoz a magyar méhészeti ágazatban – figyelmeztetett az államtitkár.
A hársméz most különösen ajánlott csemege, hiszen kifejezetten a meghűléses, torokfájós időszakban segítheti a gyógyulást. Hogy miért éppen a hársméz a főszereplője az idei mézkampánynak, arról Bross Péter, az OMME elnöke beszélt.
„Kampányunkkal többek között a fajtamézekre irányítjuk a figyelmet, hiszen a legtöbben az akác- és a virágmézet részesítik előnyben mézvásárlásánál, miközben rendkívül gazdag a repertoár. A napraforgómézre fókuszáltunk tavaly, idén a hársméz áll a figyelem központjában. Nem csak kitűnő mézalternatíva, de egészségre gyakorolt hatásai is egyedülállóak, ráadásul hazánkban a fajtamézek között az egyetlen olyan méz, mely őshonos növényről származik – az ezüstlevelű hársfáról”
– tette hozzá.
A mézet és azon belül a fajtamézeket 2018 óta népszerűsíti fogyasztásösztönző kampányokkal az Agrármarketing Centrum.
Ondré Péter, a Társaság ügyvezetője elmondta: a novemberi-decemberi időszakban fogyasztásösztönző kampány keretében közösségi média felületeken, valamint televíziós spotokkal népszerűsítik a hársméz előnyeit. Az Agrármarketing Centrum a kampány során elsősorban arra kívánja felhívni a figyelmet, hogy a méz nem csak a téli időszak kedvelt immunerősítője, de a termelői mézek változatos fajtái különböző ízvilággal és különböző egészségre gyakorolt hatással rendelkeznek, így érdemes a sokak által ismert akác- és virágmézek helyett – vagy mellett – különlegesebb fajtákat is megismerni.
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy idén is lesz Európai Mézes Reggeli, amelyhez több mint ezer óvoda és iskola csatlakozott országszerte. Az eseményt 2024. november 15-én a Heves vármegyei Szihalmon tartják.
Kapcsolódó cikkeink
A magyar prémium élelmiszerekre van a legnagyobb kereslet Japánban
A Csendes-óceáni térség egyik legfontosabb élelmiszer- és ital szakkiállításán szervezett…
Tovább olvasom >Első alkalommal szerveztek katari-magyar üzleti fórumot Dohában
Először szervezett üzletember találkozót Dohában az Agrármarketing Centrum élelmiszer exportfejlesztési…
Tovább olvasom >Jön a viagrás méz
Az elmúlt években Franciaországban egyre népszerűbbé vált a viagrás méz,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >