Egy, két, hárs – hársmézet népszerűsítő kampány indult
A téli időszak kedvelt immunerősítője, a hársméz áll az idei mézfogyasztást ösztönző kampány fókuszában – hangzott el az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum (AMC) és az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME) által szervezett sajtótájékoztatón. A következő időszakban az OMME javaslatára a fajtamézek élettani és gyógyhatásaira hívják fel a figyelmet. Míg tavaly a vérnyomáscsökkentő hatásairól nevezetes napraforgóméz megismertetése volt a cél, idén a megfázásos időszak egyik természetes csodaszerét, a hársmézet népszerűsítik.
A fajtamézek, azon belül is a hársméz áll a következő hetekben zajló méz fogyasztásösztönző kampány középpontjában. A méz nem csak kitűnő immunerősítő a téli időszakban, de kiváló vitaminforrás is.
A kampányt beharangozó sajtótájékoztatón Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára elmondta: rajtunk, magyar fogyasztókon rengeteg múlik, hogy a magyar mézeket részesítsük előnyben, ezért keressünk és vegyünk közvetlenül méhésztől termelői mézet. Ennek elsősorban amiatt van jelentősége, mert a hagyományos Uniós exportpiacainkat Európán kívüli, ellenőrizetlen körülmények között előállított olcsó méz vagy mézhamisítvány árasztotta el, ami óriási károkat okoz a magyar méhészeti ágazatban – figyelmeztetett az államtitkár.
A hársméz most különösen ajánlott csemege, hiszen kifejezetten a meghűléses, torokfájós időszakban segítheti a gyógyulást. Hogy miért éppen a hársméz a főszereplője az idei mézkampánynak, arról Bross Péter, az OMME elnöke beszélt.
„Kampányunkkal többek között a fajtamézekre irányítjuk a figyelmet, hiszen a legtöbben az akác- és a virágmézet részesítik előnyben mézvásárlásánál, miközben rendkívül gazdag a repertoár. A napraforgómézre fókuszáltunk tavaly, idén a hársméz áll a figyelem központjában. Nem csak kitűnő mézalternatíva, de egészségre gyakorolt hatásai is egyedülállóak, ráadásul hazánkban a fajtamézek között az egyetlen olyan méz, mely őshonos növényről származik – az ezüstlevelű hársfáról”
– tette hozzá.
A mézet és azon belül a fajtamézeket 2018 óta népszerűsíti fogyasztásösztönző kampányokkal az Agrármarketing Centrum.
Ondré Péter, a Társaság ügyvezetője elmondta: a novemberi-decemberi időszakban fogyasztásösztönző kampány keretében közösségi média felületeken, valamint televíziós spotokkal népszerűsítik a hársméz előnyeit. Az Agrármarketing Centrum a kampány során elsősorban arra kívánja felhívni a figyelmet, hogy a méz nem csak a téli időszak kedvelt immunerősítője, de a termelői mézek változatos fajtái különböző ízvilággal és különböző egészségre gyakorolt hatással rendelkeznek, így érdemes a sokak által ismert akác- és virágmézek helyett – vagy mellett – különlegesebb fajtákat is megismerni.
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy idén is lesz Európai Mézes Reggeli, amelyhez több mint ezer óvoda és iskola csatlakozott országszerte. Az eseményt 2024. november 15-én a Heves vármegyei Szihalmon tartják.
Kapcsolódó cikkeink
Átadták az év kiváló magyar méze verseny díjait
A XV. Gyulai Méz- és Mézeskalács Fesztiválon vasárnap hirdették ki…
Tovább olvasom >Egyre népszerűbb hazánkban a halfogyasztás
A karácsonyi halkínálatot és a hazai haltermelés eredményeit mutatták be…
Tovább olvasom >Elindult a sertéshús fogyasztását ösztönző kampány
A kiegyensúlyozott táplálkozásban kiemelt helyet foglalnak el a vörös húsok,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >