Egy kávészünet is elég a jótettre: ünnepi összefogás a rászorulókért

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 12. 13. 11:30

Keddtől kapható a Starbucks kávézókban a szeretet.éhség mézeskalácsos hűtőmágnes 490 forintos áron, melynek értékesítéséből befolyt bevételt a kávézólánc a Magyar Ökumenikus Segélyszervezetnek utalja át.

SBUX_STAND

A Starbucks és Magyar Ökumenikus Segélyszervezet közös adománygyűjtő kampánya arra hívja fel a figyelmet, hogy a karácsonyi készülődés és ajándékvásárlás alkalmával azokra is gondoljunk, akik egész évben nélkülözésben élnek. „Az advent hagyományosan az adományozás időszaka, így az ünnepi összefogás keretében a jótékony adományokkal esélyt adhatunk másoknak, hogy újra talpra álljanak” – mondta Szabó Orsolya, a Starbucks Magyarország marketingvezetője.

A rászorulókon nemcsak a hűtőmágnesek vásárlásával, hanem a 1353-as adományvonal hívásával is segíthetünk, melyre az Ökumenikus Segélyszervezet, a Momentán Társulat és a Starbucks közös, keddi utcai akciója hívta fel a figyelmet. A Nyugati téren tartott rendhagyó kávészünetben a járókelőket a Momentán Társulat színészeinek improvizációja, a Starbucks partnerei által kínált ingyenes kávékóstoló és az Ökumenikus Segélyszervezet önkéntesei által osztott mézeskalácsszívek ösztönözték a megállásra, és arra, hogy felhívják a 1353-as adományvonalat.

A Starbucks vállalati felelősségvállalása

A napjainkban a több mint 60 országban jelenlévő kávézólánc célja, hogy működése során minimalizálja a tevékenységéből eredő ökológiai lábnyomot, és másokat is inspiráljon, hogy ugyanígy tegyenek. Ahol lehetőség van rá, megújuló energiaforrásokat alkalmaz, az üzletek belső burkolata a legtöbb esetben újrahasznosított fából, a papírpohár pedig nagy részben újrahasznosított papírból készül.

A Starbucks elkötelezett a kiváló minőségű kávészemek beszerzése, illetve forgalmazása iránt, melyek etikus termesztése és kereskedelme segít, hogy a farmerek szebb jövőt teremthessenek maguknak. A Starbucks kávézóiban kizárólag fair trade kávéból készíti el italait. A méltányos kereskedelem lényege, hogy a kávézólánc a kávét etikus és fenntartható módon vásárolja meg a termelőktől. Ennek a szemléletnek hála a Starbucks két alkalommal kapta meg a az Európa legetikusabb vállalata címet.

Magyarországon a kávézólánc vállalati felelősségvállalásában a helyi közösségekkel való együttműködésre helyezi a hangsúlyt. 2011 tavaszán a kávézólánc helyi csapata 253 önkéntes órát töltött a kávézók környékén végzett térszépítő munkával. 2012 májusában a 40 éves vállalat magyarországi munkatársai, illetve az akcióhoz csatlakozók 40 órán át dolgoztak azért, hogy a Reformáció Emlékparkot, a Bajza utca és a Városligeti fasor sarkán található zöldterületet szebbé varázsolják.

2012 novemberében az AVON és a Starbucks közös akciójában a Magyar Rákellenes Liga számára gyűjtöttek adományokat. A Rákliga a befolyt adományokból szűrőberendezéseket, orvosi eszközöket vásárolt emlőszűrő állomásokkal rendelkező hazai kórházaknak.

Kapcsolódó cikkeink