A japán dohányipar Oroszországban terjeszkedik
A Japan Tobacco Inc. (JTI), a világ harmadik legnagyobb dohányipari cége 1,56 milliárd dollárért megvásárolja az orosz Donskoy Tabak céget, hogy megerősítse vezető szerepét az orosz dohánypiacon.
A japán cég részesedése az ügylet révén mintegy 40 százalékra nő az orosz piacon.
A Japan Tobacco azzal számol, hogy az ügyletet a harmadik negyedév elején zárhatják le.
A Japan Tobacco tavaly mintegy 2 milliárd dollárt költött Ázsiában akvizíciókra és idén is több felvásárlást tervez, hogy ellensúlyozza eladásainak a csökkenését Japánban.
Az 1898-ban alapított japán cég 1985-ig állami tulajdonban volt, majd részvénytársasággá alakították. A vállalat többségi, 50,01 százaléka a japán pénzügyminisztériumé.
A cég termékeit a világ 120 országában értékesítik, olyan márkák tulajdonosa, mint például a Winston és a Camel.
A Japan Tobacco 1992-ben lépett be az orosz piacra, ahol eddig 1,9 milliárd dollár befektetés hajtott végre.
Az 1857-ben alapított Donskoy Tabak a negyedik legnagyobb orosz dohányipari cég, piaci részesedése Oroszországban mintegy 9,4 százalék. Az évi 45 milliárd szál cigarettát gyártó cég termékei a világ 31 országába jutnak el. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A magyar prémium élelmiszerekre van a legnagyobb kereslet Japánban
A Csendes-óceáni térség egyik legfontosabb élelmiszer- és ital szakkiállításán szervezett…
Tovább olvasom >Oroszországban gyorsult az infláció januárban
Oroszországban 9,92 százalékra gyorsult az éves infláció januárban a decemberi…
Tovább olvasom >Gondok vannak a Mere háza táján
A kiskereskedelmi láncokat felügyelő orosz hatóság, a Roszkomnadzor átfogó vizsgálatot…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >