A japán dohányipar Oroszországban terjeszkedik
A Japan Tobacco Inc. (JTI), a világ harmadik legnagyobb dohányipari cége 1,56 milliárd dollárért megvásárolja az orosz Donskoy Tabak céget, hogy megerősítse vezető szerepét az orosz dohánypiacon.
A japán cég részesedése az ügylet révén mintegy 40 százalékra nő az orosz piacon.
A Japan Tobacco azzal számol, hogy az ügyletet a harmadik negyedév elején zárhatják le.
A Japan Tobacco tavaly mintegy 2 milliárd dollárt költött Ázsiában akvizíciókra és idén is több felvásárlást tervez, hogy ellensúlyozza eladásainak a csökkenését Japánban.
Az 1898-ban alapított japán cég 1985-ig állami tulajdonban volt, majd részvénytársasággá alakították. A vállalat többségi, 50,01 százaléka a japán pénzügyminisztériumé.
A cég termékeit a világ 120 országában értékesítik, olyan márkák tulajdonosa, mint például a Winston és a Camel.
A Japan Tobacco 1992-ben lépett be az orosz piacra, ahol eddig 1,9 milliárd dollár befektetés hajtott végre.
Az 1857-ben alapított Donskoy Tabak a negyedik legnagyobb orosz dohányipari cég, piaci részesedése Oroszországban mintegy 9,4 százalék. Az évi 45 milliárd szál cigarettát gyártó cég termékei a világ 31 országába jutnak el. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Élesztőalapú tejhelyettesítőt fejlesztett Japánban az Asahi
Az Asahi Group Japan új LIKE MILK nevű terméke Japán…
Tovább olvasom >Védjegybejegyzést kért a McDonaldʼs Oroszországban
A McDonaldʼs kérelmet nyújtott be az orosz szabadalmi hivatalhoz, a…
Tovább olvasom >Amerikai rizs Japánban: szemléletváltás a rizshiány nyomán
Japánban egyre több étterem és üzletlánc fordul amerikai és más…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Pick Szeged Zrt. nyeresége csökkent, árbevétele nőtt tavaly
A Pick Szeged Zrt. adózott eredménye 2024-ben 6,7 milliárd forint…
Tovább olvasom >Átadták a Nestlé napelemparkját Szerencsen
Szerencsen átadták a Nestlé közép-európai regionális kávé- és kakaóitalpor-gyártó és…
Tovább olvasom >140 millió visszaváltott palack az ALDI-nál
Az ALDI Magyarország üzleteiben rekordmennyiségű, immár mintegy 140 millió egyszer…
Tovább olvasom >