A japán dohányipar Oroszországban terjeszkedik
A Japan Tobacco Inc. (JTI), a világ harmadik legnagyobb dohányipari cége 1,56 milliárd dollárért megvásárolja az orosz Donskoy Tabak céget, hogy megerősítse vezető szerepét az orosz dohánypiacon.
A japán cég részesedése az ügylet révén mintegy 40 százalékra nő az orosz piacon.
A Japan Tobacco azzal számol, hogy az ügyletet a harmadik negyedév elején zárhatják le.
A Japan Tobacco tavaly mintegy 2 milliárd dollárt költött Ázsiában akvizíciókra és idén is több felvásárlást tervez, hogy ellensúlyozza eladásainak a csökkenését Japánban.
Az 1898-ban alapított japán cég 1985-ig állami tulajdonban volt, majd részvénytársasággá alakították. A vállalat többségi, 50,01 százaléka a japán pénzügyminisztériumé.
A cég termékeit a világ 120 országában értékesítik, olyan márkák tulajdonosa, mint például a Winston és a Camel.
A Japan Tobacco 1992-ben lépett be az orosz piacra, ahol eddig 1,9 milliárd dollár befektetés hajtott végre.
Az 1857-ben alapított Donskoy Tabak a negyedik legnagyobb orosz dohányipari cég, piaci részesedése Oroszországban mintegy 9,4 százalék. Az évi 45 milliárd szál cigarettát gyártó cég termékei a világ 31 országába jutnak el. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Megszólalt az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára az orosz Mere magyarországi terjeszkedésével kapcsolatban
Sokakat meglepett, hogy egy április eleji hír szerint a szibériai…
Tovább olvasom >Oroszországban gyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése és csökkent a munkanélküliség februárban
Oroszországban gyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése éves szinten februárban, amikor…
Tovább olvasom >Olyan kevés a gyerek, hogy csecsemőpelenka helyett felnőttpelenkát kezdett gyártani a cég
Az Oji Holdings, egy japán pelenkagyártó vállalat, stratégiai lépéseket tesz…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy hónap múlva nyílik a Primark első hazai üzlete
Május 28-án 10 órakor megnyitja kapuit a Primark a budapesti…
Tovább olvasom >Ezermilliárd forint feletti forgalmat realizált 2023-ban a SPAR
A SPAR Magyarország a 2023-as évben 1023,2 milliárd forint forgalmat…
Tovább olvasom >A Tesco az Expressz üzleteiben olcsóbb saját márkás termékeket vezet be
A Tesco az Expressz üzleteiben olcsóbb saját márkás termékeket vezet…
Tovább olvasom >