Egy hónap múlva nyílik a Primark első hazai üzlete
Május 28-án 10 órakor megnyitja kapuit a Primark a budapesti Aréna Mallban, jelentette be a nemzetközi divatáruházlánc. A több mint 3100 négyzetméteres üzletben női, férfi és gyermekruhákat, valamint lakberendezési cikkeket, szépségápolási termékeket és kiegészítőket kínálnak majd a vásárlóknak. A Primark 180 főt foglalkoztat majd Magyarországon.
A Primark 2022 januárjában jelentette be, hogy megkezdi magyarországi működését, ezzel Magyarország a hatodik közép-kelet-európai ország, és világszerte a tizenhetedik, ahol a lánc jelen van. A Primark márkaneve a magyarok számára ismerős lehet a turkálókból és a nyugat-európai shoppingtúrákból. Az áruházlánc népszerűsége olyan mértékű, hogy egyes utazási irodák buszos túrákat szerveznek a magyar turisták számára, hogy bevásároljanak a Primark bécsi üzletében.
A Primark terjeszkedése Közép-Kelet-Európában nem újdonság: 2019-ben nyitotta meg első üzletét a szlovéniai Ljubljanában, jelenleg pedig öt országban összesen 12 üzlettel van jelen Szlovéniában, Lengyelországban, Csehországban, Romániában és Szlovákiában. A budapesti nyitással párhuzamosan a Primark tervezi további üzletek nyitását a közép- és kelet-európai régióban, beleértve a romániai Temesvárt, a csehországi Prágát és a lengyelországi Bydgoszczot.
Azonban a Primark érkezése némi aggodalmat is kiválthat, mivel a fast fashion üzletek gyakran nagy mennyiségben kínálnak olcsó, rövid élettartamú divatot. A lánc gyors terjeszkedése és üzletpolitikája felveti a fenntarthatóság és a környezetvédelem kérdését. Ezeket a kérdéseket figyelembe véve a Primark budapesti nyitása valószínűleg megosztja majd a közvéleményt.
Kapcsolódó cikkeink
Primark: továbbra is nagy az érdeklődés, de új üzletnyitásról nincs döntés
Tavaly májusban óriási érdeklődés mellett nyitotta meg első magyarországi üzletét…
Tovább olvasom >Ismét bírságolták a Sheint: megtévesztő zöld állítások miatt lépett az olasz versenyhivatal
Újabb pénzügyi szankcióval sújtották a kínai alapítású fast fashion óriást,…
Tovább olvasom >Az online ruhavásárlás nehézségeit segít kiküszöbölni a Google
A Google új funkcióval bővítette keresőmotorját, amely forradalmasíthatja az online…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >