Egy fontosabbak a PPA-k az ESG-ben
A hosszú távú energiabeszerzési szerződések, vagyis a PPA-k egyre fontosabb szerepet játszanak a vállalatok fenntarthatósági és energetikai stratégiáiban, különösen a zöld transzformáció területén. Ahhoz azonban, hogy egy cég jól megalapozott döntést hozhasson, számos tényezőt kell figyelembe venni, mint például a megfelelő PPA-típus kiválasztása (fizikai vagy virtuális, onsite vagy offsite), és a kapcsolódó jogi, számviteli kérdések kezelése.
A PwC üzleti reggelijén szakértők, köztük Kovács Gábor Tamás, Heronyányi Péter, Gyenes Péter és dr. Faragó János elemezték a zöld transzformáció kulcsfontosságú aspektusait, és gyakorlati útmutatást nyújtottak. Kovács kiemelte, hogy egy jól átgondolt ESG-stratégia kialakítása nélkülözhetetlen, amelynek része a rövid és hosszú távú célok meghatározása, mint az energiahatékonyság vagy akár a teljes karbonsemlegesség elérése. Az ESG-célok mentén haladva a vállalatok nemcsak a környezetvédelmi szempontokat, hanem gazdasági és társadalmi előnyöket is élvezhetnek.
Gyenes Péter felhívta a figyelmet az „energiatrilemma” kihívásaira, amely az energiabiztonság, hozzáférhetőség és fenntarthatóság egyensúlyának megtalálását jelenti. A PPA-k kulcsszerepet játszanak ebben, mivel elősegítik a megújuló energia alkalmazását és eredetének igazolását. A szakértők részletesen ismertették a különböző PPA típusokat és azok előnyeit: a fizikai PPA közvetlen energiavásárlást biztosít, míg a virtuális PPA a pénzügyi fedezetet nyújtja.
A PPA konstrukciók jogi és számviteli vonatkozásairól dr. Faragó és Heronyányi részletezte, hogy ezeknek a hosszú távú szerződéseknek jelentős hatásai lehetnek a vállalat pénzügyi beszámolójára és jogi megfelelésére. Az ilyen döntésekhez szükséges az alapos piaci, jogi és energetikai elemzés, hogy a vállalatok hosszú távon fenntartható energiaellátást biztosíthassanak, miközben javítják energiamenedzsmentjük hatékonyságát és csökkentik károsanyag-kibocsátásukat.
Kapcsolódó cikkeink
Megújult és energiatakarékosabb lett három SPAR szupermarket, összesen 736 millió forintos beruházással
A SPAR Magyarország összesen 736 millió forintot fordított egy-egy miskolci,…
Tovább olvasom >Így védekezhetnek az energiaár-ingadozás ellen a magyar cégek
A hosszú távú zöldenergia-vásárlási megállapodások (PPA – Power Purchase Agreement)…
Tovább olvasom >Megújult a debreceni Auchan áruház
A jövőben megújult formában várja a vásárlókat a debreceniek egyik…
Tovább olvasom >További cikkeink
Banai Péter Benő: tartós növekedési pályára áll a magyar gazdaság
Tartós növekedési pályára tud állni a magyar gazdaság a következő…
Tovább olvasom >KSH: az egy évvel korábbiakat 2,6, az előző havit 1,0 százalékkal múlták felül az ipari termelői árak októberben
Októberben az ipari termelői árak átlagosan 2,6 százalékkal meghaladták az…
Tovább olvasom >Töretlen a csokimikulások népszerűsége
A hagyomány és az innováció egyaránt jelen van a Mikulás-napi,…
Tovább olvasom >