Egy fontosabbak a PPA-k az ESG-ben
A hosszú távú energiabeszerzési szerződések, vagyis a PPA-k egyre fontosabb szerepet játszanak a vállalatok fenntarthatósági és energetikai stratégiáiban, különösen a zöld transzformáció területén. Ahhoz azonban, hogy egy cég jól megalapozott döntést hozhasson, számos tényezőt kell figyelembe venni, mint például a megfelelő PPA-típus kiválasztása (fizikai vagy virtuális, onsite vagy offsite), és a kapcsolódó jogi, számviteli kérdések kezelése.
A PwC üzleti reggelijén szakértők, köztük Kovács Gábor Tamás, Heronyányi Péter, Gyenes Péter és dr. Faragó János elemezték a zöld transzformáció kulcsfontosságú aspektusait, és gyakorlati útmutatást nyújtottak. Kovács kiemelte, hogy egy jól átgondolt ESG-stratégia kialakítása nélkülözhetetlen, amelynek része a rövid és hosszú távú célok meghatározása, mint az energiahatékonyság vagy akár a teljes karbonsemlegesség elérése. Az ESG-célok mentén haladva a vállalatok nemcsak a környezetvédelmi szempontokat, hanem gazdasági és társadalmi előnyöket is élvezhetnek.
Gyenes Péter felhívta a figyelmet az „energiatrilemma” kihívásaira, amely az energiabiztonság, hozzáférhetőség és fenntarthatóság egyensúlyának megtalálását jelenti. A PPA-k kulcsszerepet játszanak ebben, mivel elősegítik a megújuló energia alkalmazását és eredetének igazolását. A szakértők részletesen ismertették a különböző PPA típusokat és azok előnyeit: a fizikai PPA közvetlen energiavásárlást biztosít, míg a virtuális PPA a pénzügyi fedezetet nyújtja.
A PPA konstrukciók jogi és számviteli vonatkozásairól dr. Faragó és Heronyányi részletezte, hogy ezeknek a hosszú távú szerződéseknek jelentős hatásai lehetnek a vállalat pénzügyi beszámolójára és jogi megfelelésére. Az ilyen döntésekhez szükséges az alapos piaci, jogi és energetikai elemzés, hogy a vállalatok hosszú távon fenntartható energiaellátást biztosíthassanak, miközben javítják energiamenedzsmentjük hatékonyságát és csökkentik károsanyag-kibocsátásukat.
Kapcsolódó cikkeink
Az ESG nem kampány, hanem stratégia – A fenntarthatóság új arca a vállalati kommunikációban
A környezeti, társadalmi és irányítási szempontok – azaz az ESG…
Tovább olvasom >Még mindig hasít a zöld hitel
A vállalati zöld hitelek piaca 2025-ben is dinamikusan nő, miközben…
Tovább olvasom >Több tízezer hazai cégnek kell megfelelnie az ESG-szabályoknak
Az ESG-törvény értelmében 2025-ben már nemcsak a nagyvállalatoknak, hanem azok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >