Egy fontosabbak a PPA-k az ESG-ben
A hosszú távú energiabeszerzési szerződések, vagyis a PPA-k egyre fontosabb szerepet játszanak a vállalatok fenntarthatósági és energetikai stratégiáiban, különösen a zöld transzformáció területén. Ahhoz azonban, hogy egy cég jól megalapozott döntést hozhasson, számos tényezőt kell figyelembe venni, mint például a megfelelő PPA-típus kiválasztása (fizikai vagy virtuális, onsite vagy offsite), és a kapcsolódó jogi, számviteli kérdések kezelése.
A PwC üzleti reggelijén szakértők, köztük Kovács Gábor Tamás, Heronyányi Péter, Gyenes Péter és dr. Faragó János elemezték a zöld transzformáció kulcsfontosságú aspektusait, és gyakorlati útmutatást nyújtottak. Kovács kiemelte, hogy egy jól átgondolt ESG-stratégia kialakítása nélkülözhetetlen, amelynek része a rövid és hosszú távú célok meghatározása, mint az energiahatékonyság vagy akár a teljes karbonsemlegesség elérése. Az ESG-célok mentén haladva a vállalatok nemcsak a környezetvédelmi szempontokat, hanem gazdasági és társadalmi előnyöket is élvezhetnek.
Gyenes Péter felhívta a figyelmet az „energiatrilemma” kihívásaira, amely az energiabiztonság, hozzáférhetőség és fenntarthatóság egyensúlyának megtalálását jelenti. A PPA-k kulcsszerepet játszanak ebben, mivel elősegítik a megújuló energia alkalmazását és eredetének igazolását. A szakértők részletesen ismertették a különböző PPA típusokat és azok előnyeit: a fizikai PPA közvetlen energiavásárlást biztosít, míg a virtuális PPA a pénzügyi fedezetet nyújtja.
A PPA konstrukciók jogi és számviteli vonatkozásairól dr. Faragó és Heronyányi részletezte, hogy ezeknek a hosszú távú szerződéseknek jelentős hatásai lehetnek a vállalat pénzügyi beszámolójára és jogi megfelelésére. Az ilyen döntésekhez szükséges az alapos piaci, jogi és energetikai elemzés, hogy a vállalatok hosszú távon fenntartható energiaellátást biztosíthassanak, miközben javítják energiamenedzsmentjük hatékonyságát és csökkentik károsanyag-kibocsátásukat.
Kapcsolódó cikkeink
4,8%-kal kevesebb energiafogyasztás, 90% hazai forrás az élelmiszereknél – a SPAR új fenntarthatósági mérlege
A SPAR Magyarország 2024-ben is jelentős előrelépéseket tett a fenntartható…
Tovább olvasom >Az Auchantól érkezett a Green Cloud kereskedelmi igazgatója
Új kereskedelmi igazgatót nevezett ki a fenntartható vállalati energiamegoldások piacán…
Tovább olvasom >Nem a piac vezérli elsősorban a zöld vállalati döntéseket itthon
A hazai vállalatok fenntarthatósági stratégiáit és beruházásait legerősebben nem piaci…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ezer vízügyi szakember dolgozik az aszály elleni küzdelemben
Országszerte ezer vízügyi szakember dolgozik az aszály elleni küzdelemben és…
Tovább olvasom >Hazánk újra mentes a magas patogenitású madárinfluenzától
Magyarország ismét madárinfluenzától mentesnek minősül az Állategészségügyi Világszervezet (WOAH) előírásai…
Tovább olvasom >Közeleg a Lidl Balaton-átúszás
A jövő héten, július 26-án rendezik a 43. Lidl Balaton-átúszást,…
Tovább olvasom >