Egy felmérés szerint egyre népszerűbbek a növényi alapú termékek
Emelkedik a növényi alapú termékek népszerűsége Magyarországon egy felmérés szerint, amelynek megállapításairól csütörtökön közleményben tájékoztatta az MTI-t a Danone Magyarország Kft.

A 18-24 év közötti fiatalok 73 százaléka keresi a növényi alapú alternatívákat a hús helyett
Az élelmiszerkereskedő cég megbízásából végzett reprezentatív kutatásban részt vevők több mint fele válaszolta azt, hogy valamilyen gyakorisággal fogyaszt kifejezetten növényi alapú alternatívákat állati eredetű termékek (hús, tej, vaj, tojás) helyett.
A Danone kutatásában arra kereste a választ, hogy a magyar fogyasztók mennyire veszik figyelembe a táplálkozási előnyökön túlmenően a környezeti hatásokat élelmiszervásárlásuk során.
Minden ötödik (19 százalék) fogyasztó alkalmanként tudatosan is helyettesíti a hús- vagy tejalapú ételeket növényi alternatívákkal, 8 százalék heti egy alkalomnál kevesebbszer fogyaszt húst.
Ezzel párhuzamosan emelkedik a növényi alapú élelmiszerek iránti igény, a 18-24 év közötti fiatalok 73 százaléka keresi a növényi alapú alternatívákat a hús helyett.
A kutatás eredménye szerint a fő motivációs tényező az egészség megőrzése, de a megkérdezettek alig 8 százaléka hivatkozott kimondottan egészségi okokra, például allergiára. A fogyasztók egyharmada környezeti, fenntarthatósági kérdéseket is mérlegel vásárláskor.
Szakértők szerint az állati eredetű termékek legalább részben növényi alapú élelmiszerekkel történő helyettesítése nélkül aligha érhetők el a klímacélok.
A Danone felméréséből kiderült, hogy a megkérdezettek 16 százaléka követ valamilyen diétát, ezek közül 6 százalék a húsfogyasztás csökkentésével és a növényi alapú termékek nagyobb mennyiségben történő vásárlásával próbálja elérni céljait.
A magyar fogyasztók 3 százaléka tudatosan követi a flexitáriánus étrendet, ez enyhe növekedést mutat az előző év eredményeihez képest. Ennek lényege, hogy a vegetáriánus étrendbe rugalmasan beilleszthető a hús-, hal-, tejtermék-, és tojásfogyasztás.
Az 500 fős, 18-65 év közötti fogyasztó bevonásával készült reprezentatív kutatást a Danone Magyarország Kft. megbízásából az NMS Hungary Kft. piackutató végezte áprilisban.
Kapcsolódó cikkeink
Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Új munkavállalói értékrend formálódik – avagy mit jelent ma a „jó munkahely”?
A Randstad globális kutatása, a Workmonitor 2025 átfogó képet ad…
Tovább olvasom >EY: Kiveszőben a márkahűség – szinte csak az ár-értékarány számít
Világszerte aggódnak a vevők az egyre emelkedő megélhetési költségek miatt,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Május 19-től jön az új árrésstop a drogériákban – több ezer termék lehet érintett
Gulyás Gergely kancelláriaminiszter bejelentése szerint május 19-én hatályba lép a…
Tovább olvasom >Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság felsőfokon: országos terjeszkedéshez érkezett a Rossmannban a Respray újratöltő automata
Országos méretűvé nőtte ki magát a világ első spray termékeket…
Tovább olvasom >