Egy felmérés szerint a közepesnél gyengébb a magyar cégek innovációs teljesítménye
A K&H újonnan elindított innovációs indexe első alkalommal a közepesnél gyengébb teljesítményt mutat, az idei első fél évben 31 ponton zárt – tájékoztatta a pénzintézet legújabb felmérésének eredményéről az MTI-t.
Kiemelték: a legjobb eredményt, 38 ponttal a 10 milliárd forintot meghaladó árbevételű nagyvállalatok érték el.
A leginnovatívabb ágazatok közé az ipar és a szolgáltató szektor tartozik, miközben a mezőgazdaság az ágazati bontás szerint a sor végén kullog.
A magyar cégek jelentős része nem állította le a fejlesztéseket a járvány alatt, a vállalatok 43 százaléka vezetett be új terméket vagy szolgáltatást az elmúlt két évben, a legnagyobb cégeknél ez az arány elérte a 70 százalékot – olvasható a közleményben. Az is kiderül, hogy a cégek 42 százaléka tervezi újabb termék vagy szolgáltatás piacra dobását a következő egy évben.
Németh Balázs, a K&H innovációkért felelős vezetője a közlemény szerint elmondta: sok cég előremenekül, új termékek bevezetésével, automatizálással, digitális innovációval próbálja ellensúlyozni a válság miatt kieső bevételeket. Felhívta a figyelmet arra, hogy a válaszadó cégek mindössze 36 százaléka tartja fontosnak a digitális átállást, 45 százalékuknak ez jelenleg nem lényegi kérdés.
A magyar vállalati szektor lemaradásban van az úgynevezett big data területén, azaz a nagy mennyiségű adatok feldolgozását tekintve, mindössze 10-20 százalékuk foglalkozik ezzel – mutatott rá Németh Balázs. A cégek mindössze 5-10 százaléka használ valamilyen mesterséges intelligencián alapuló alkalmazást, a többiek nem is számolnak ilyen megoldásokkal – tette hozzá.
Az innovációs vezető szerint a vállalatok leginkább forráshiány miatt nem fektetnek az innovációba, amin enyhíthet, hogy az elmúlt időszakban sorra jelennek meg a kedvezményes, akár államilag is támogatott finanszírozási eszközök.
Míg a vállalatok kétharmada a szektorában az átlagosnál innovatívabbnak vallja magát, csak minden nyolcadiknak van írott innovációs stratégiája, és a működési költségüknek átlagosan 5 százalékát – a cégek fele alig 1 százalékot – költik digitalizációra – mutatott rá a kutatás.
A kutatás keretében 360, a magyar magánszektor 32 ezer vállalatát reprezentáló, 300 millió forintot meghaladó árbevételű cég nyilatkozott az innovációs, digitális lépéseikről és terveikről. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Kétéves összevetésben 180 százalékkal nőtt az okostelefonos fizetésekhez köthető forgalom
Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok…
Tovább olvasom >Kétéves összevetésben 180 százalékkal nőtt az okostelefonos fizetésekhez köthető forgalom
Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok…
Tovább olvasom >Több tájékoztatás kell az ESG-előírásokról a magyar kkv-k számára
Bár az idei évben bevezetett ESG szabályozás egyelőre csak a…
Tovább olvasom >További cikkeink
ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >Áttörést ért el a DairyX a tejmentes kazein előállításával
Jelentős előrelépést tett az izraeli DairyX Foods start-up a tejmentes…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >